klg,2 boys now:) Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 synes hele tiden jeg hører så mye rart de har ut av seg blir helt matt.. eks -broren min fikk beskjed å holde sin nyfødte baby unna barnehage barn. -ikke dra på besøk der det var husdyr,siden de ikke hadde det selv(?).(ungen er ikke allergisk på noe å heler ingen av foreldrene. -ei vennine fikk beskjed om at ett halvt glass rødvin om dagen gjore ikke noe skade på fosteret -å ett glass kunne hjelpe hun å få i gang fødsel..
☆Anonymia☆ Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 at jeg måtte kutte ned på pulver mengden i mme`en,for han begynte å bli for tung..6-7 mnd gammel.. fulgte mengden som sto på pakka . makan..
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 mini vår sleit med magen ei stund og jeg fikk beskjed om at det var fordi han var så aktiv???!!!??? Hehe, hun ble helt overrumpla over tempoet hans:)
Alba44 Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Var på kontroll rett etter jul og hs spurte om lillegutt hadde spist ribbe i jula...! Han hadde da nettopp begynt å smake på div. matsorter.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Fikk spørsmål om vi hadde begynt på fast føde enda... Jenta var 2 mnd.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 En av mine rareste var på sykehuset ikke helsesøster...dro hjem dagen etter fødselen,før avreise skulle vi ha samtale med jordmor...hun spurte om navlestumpen hadde ramlet av...hehehe,jenta var 16 timer gammel:-))))
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Å gi biola ved diare. Den slutta jo aldri siden melkeprotein irriterer tarmen. Fikk skikkelig kjeft på barneklinikken etterpå.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Hvorfor er det dumt å holde den nyfødte unna barnehagebarn?
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Jeg også Hadde gjort det med glede. Minsten var konstant syk, sutrete, snørrete osv. får storebror hadde akkurat begynt i bhg. og tok med seg alt rart hjem. Det var greiere med førstemann som ikke var syk før han var 14 mnd.
mammamammamammamor Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 sliter litt med å holde minsten unnav barnehagebarn her i huset. nr 1 går jo i barnehage
Himmel og hav Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Har i grunnen hørt mye rart på HS opp gjennom åra: - at sønnen min nok bare hadde litt mageknip (han hadde epilepsi!) - at melkeutslett/rever kom av at morsmelk er for sterkt for huden til babyer og at jeg måtte smøre sønnen min på 6 uker med hydrokortison! (gal lege! jeg sladra på henne til helsesøster som holdt på å besvime da hun hørte "rådene" fra legen. Takk og lov at jeg var 2.gangsmor og visste litt fra før!) - at sønnen min ikke hadde pinsettgrep. Men det hadde han, det var bare det at han ikke var interessert i å plukke opp rosiner for det likte han ikke. - At ull ikke er bra innerst mot huden på barn. - at jeg måtte vekke sønnen min om natta og mate han (han var 2 mnd, og sov 5-6 timer om natta, og fulgte alle kurver) - at elveblest ikke kommer av allergi.
mammasgo`jente Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 At jenta mi burde vært ei ku... Jepp, stemmer det! Legen på hs sa det til meg. Jeg var for å veie snuppa, og hun hadde tatt av 150 gram på 5 uker. Jeg sa at hun spiser meget lite, men legen sa at jenta såg så stor og flott ut at det var ikke noe farlig. Så ser hun på babyen min og sier: "Du skulle vært en ku du! Du utnytter foret så godt at du hadde egnet deg for landbruket. En ku skulle du vært!" Jeg bare måpte og visste ikke hva jeg skulle si. Hun ville ikke snakke mer om at jenta mi hadde tatt av framfor å legge på seg.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 At jeg var for ung og burde ta abort. Og hva sa moren min om dette?
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 Var det et halvt glass vin mens man er gravid eller etterpå? Og det er logisk å holde babyen vekk i fra barnehagebarn, med tanke på krybbedød
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 barnelgen på helsestasjonen ble veldig overrasket over at jeg ikke ammet... ååå jeg trodde det siden du har så store pupper sa han! da så mannen min litt rart på han, hehe!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 Jeg lurte på hva jeg skulle gi som drikke til grøt i begynnelsen. De sa jeg skulle amme først, så grøt. Jammen jeg ammer jo ikke, sa jeg. Nei, men da gir du grøt først, så pupp. Eh...javel, sa jeg da.
Audacious Angel Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 Jeg fikk beskjed om at snuppa mi var tykk.... Hs sa at det var ett "OBS" på kurven hennes (?) Når jeg så på kurven så lå hun fint inni sin bane både på vekt og høyde... Dette var da hun var 15 mnd og 78,5cm lang og 11kg Med knøttet nå så fikk jeg beskjed om at han la på seg for lite... han var da 3 mnd 62 cm og 6,6kg Han hadde gått fra 3,7kg til 6,6kg på 3 mnd og hun sa at han ikke hadde lagt på seg 100g i uka engang .... Hun trengte kanskje ett matte kurs... Hun ville at jeg skulle begynne med mme for da kom han seg sikkert opp i vekt. Dette mente hun også siden jeg sa at han var mye våken på natten (hadde økedøgn...) Jeg har bytta helsesøster... og har nå en som ser ungene mine og husker dem fra gang til gang...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. februar 2008 #19 Skrevet 7. februar 2008 hva har det å være i nærheten av barnehagebarn å gjøre med krybbedød?? det har jeg aldri hørt!
Salat Skrevet 7. februar 2008 #20 Skrevet 7. februar 2008 Hva har krybbedød med barnehagebarn å gjøre?
*ale* Skrevet 7. februar 2008 #21 Skrevet 7. februar 2008 Ikke jeg men søstra mi fikk høre følgende,,, " Hun (datteren) har jo litt stort hode" Så kasta HS et blikk på søs og sa... " Men det har jo du også så det er vel derfor..." Gjett om hun var fornærma!!!!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #22 Skrevet 7. februar 2008 Det er spekulert i om krybedød kan være forutsaket av et virus. Det er flere andrefødte, tredjefødte osv. barn som dør av krybbedød en førstefødte. Og da har de lurt på om dette kan ha noe med at spedbarn som har eldre søsken blir utsatt for "viruset" gjennom at større søsken går i barnehagen og drar med seg viruset hjem derifra. Var nok det helesøster mente.
Salat Skrevet 7. februar 2008 #23 Skrevet 7. februar 2008 Ok. Men det er jo ikke noe å få gjort noe med da. Har man søsken så har man søsken. Kjipt om alle hadde fått bare ett barn.
hva nå? Skrevet 7. februar 2008 #24 Skrevet 7. februar 2008 jeg fikk beskjed om å holde sønnen min unna barnehage barn, de første 3 månedene, fordi han ikke var vaksinert og det gikk veldig mye kikhoste akkuratt den tiden, der vi bodde... aldri vært så engstelig jeg,,,
Martin+Mamma Skrevet 7. februar 2008 #25 Skrevet 7. februar 2008 kanskje ikke det mest oppsiktsvekkende,men vår helsesøster kaller mini for jente hele tiden hehe. hun er litt vimsete,men verdens koseligste dame:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå