mammatil2småtroll Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Fødte barn nummer to for 4 dager siden. Lillemor spiser godt og legger på seg, men jeg har alt for mye melk til at hun klarer å tømme brystene helt noe som resulterer i melkespreng og at hun får problemer med å få ordentlig tak i brystet. Bør jeg kjøpe en brystpumpe slik at jeg kan pumpe litt evt før hun spiser og til å få tømt brystet når hun er ferdig eller vil dette bare resultere i enda mer melk? Håper på svar......
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Uff, syns å huske det igjen ja. Veldig vondt med melkespreng. Tror det er lurt å la vær og pumpe hvis du klarer det. Det er veldig vondt når det står på, men det går nok over om noen dager skal du se:) Tror det er bedre å håndmelke litt hvis nødvendig. Dette regulerer barnet fort selv. Hvis du begynner å pumpe vil du produsere like mye melk, ønske er jo å tilpasse produksjonen barnets behov. Husker jeg fikk råd av jordmor om at jeg måtte tømme et bryst først, for at hun skulle få den fete melka på slutten. Det klarte jeg rett og slett ikke, fordi de begge brystene var overoppfylte. Tror ikke det er krise hvis de går uten den fete melka et par dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå