Gå til innhold

Ang gave til begravelse......HASTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det står at man skal gi penger til utdanning til barna av avdøde, og skal sette det inn på kontonr. Skriver jeg noe der? Hvem det er i fra? Kondolerer?

Har aldri gjort dette før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tenkte og ordne det på nettbanken nå... i steden for kid nr går det jo an og skrive noe... Der jeg mener!!

Skrevet

Vi hadde slikt opplegg da pappa døde...

Gaven kunne gies til frelsesarmeen men vi hadde samtidig en boks i kirken hvor alle kunne legge en konvolutt med kort og donasjon.

Mitt råd er å ta med en konvolutt med kort + donasjon og se om det er en slik boks i kirken. Da får de pårørende vite hvem det er fra.

Eller du kan sette inn penger på konto men da blir det ikke så personlig

Skrevet

Begravelsen er 150 mil unna.. så må nok ordne det på nettbank....

Er det ingen som vet om det er vanlig og skrive noe?? Evt bare hvem det er fra? Eller også en siste hilsen????

Skrevet

Penger til utdanning til barna? Den var ny, men en fin tanke da :)

Skrevet

Skriv til minne om XXx fra familien XXX, eller siste hilsen..

Skrevet

Bare skriv "Til minne om ....." og navnet på avdøde, samt fra ..... og ditt/deres navn. På den måten ser de hvem det er fra.

Skrevet

Synes egentlig det var ganske sært jeg.

Hvor mange blomsterhilsner kommer det til en begravelse? la oss si 40. Om de koster 500,- kr i snitt vil det si 20.000,- totalt. Da tror jeg at jeg har tatt veldig godt i både på pris og på antall. Det blir jo ikke akkurat noe stort utdanningsfont av dette.

Forventes det foresten at det doneres mer enn det man ellers hadde brukt på blomster?

Folk må selvfølgelig få gjøre som de ønsker i slike tilfeller, men jeg synes det virker litt usmaklig å gi penger på en sånn måte om det ikke er annonymt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...