Gå til innhold

Dette sa sjefen da jeg fortalte at jeg var gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

”Så kult, gratulerer!”

Har fått ny sjef og ble litt satt ut av den responsen... det er jo i grunn slik responsen BØR være, men den forrige sjefen min var i alle fall ikke så grei!! Han gikk nemlig langt i å antyde at ”...ikke før hadde jeg skaffet meg fast stilling, så ble jeg gravid..”.

Men gudskjelov finnes det greie sjefer også! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe så kjekkt da! Min Sjef sa gratulerer så mye og er veldig inn i graviditeten og spør masse og passer på meg:D Men så er det kvinnelig sjef jeg har da;) kjekkt med snille sjefer:D

Skrevet

så heldig dokker e då... min sjef (deltidsjobb) sa: " åh ja, ja men då må eg jo ansette en ny en då"... ehm... takk for den.. ikke gratulerer eller noe... så d va jo riktig hyggeli kan du si... hehe... men men... tar ikke d så tungt, han e jo litt merkeli likevell...

Skrevet

Hurra, saa bra! Verden gaar framover.

Jeg er selv leder naar jeg er i jobb, og vil absolutt - og i alle situajoner - alltid stoette og feire den gravide, enten hun har jobbet der i 10 aar eller 10 dager.

Saa kjekt for deg altsaa....gir en god foelelse.

Skrevet

Så bra! Min sjef tok det også veldig fint, til tross for at jeg "bare" hadde vært ansatt der i 1 mnd før vi ble gravid (jeg var 2,5 mndr på vei da jeg fortalte det). Jeg har ikke dårlig samvittighet heller, dette barnet har vi ønsket oss så lenge... Sjefen er superhyggelig, hun spør omtrent hver eneste dag hvordan formen er, hvordan det gikk på legeavtalen etc. Og vi er 2 gravide på vår lille avdeling (ca 10 pers). Artig... Godt at det finnes noen positive sjefer der ute!

Skrevet

Min sjef sa "Jaha! Det må være noe i veggene her, for alle blir jo gravide" (sist noen ble gravid på jobben var vel for 4 år siden, men da ble 2 gravide omtrent samtidig)

Mer enn det sa hun ikke!

Senere ble jeg 2 uker sykemeldt pga store smerter i magen. Da sa sjefen "Når eg var gravid, var det eneste eg gjorde å jobbe og sove! Aldri opplevd at noen går hen å sykemelder seg fordi de blir gravid!" (Da var eg 4 mnd på vei...) Videre sa hun "Du får kjenne etter da om du orker å komme tilbake i jobb. Eg vil ikke ha noe av at du kommer på jobb etter 14 dager med sykemelding, jobber ei uke, og sykemelder deg igjen!"

Ellers så prata hun ikke noe om graviditeten til meg (hun har 3 barn selv). Da jeg fortalte at vi skulle ha en gutt, sa hun bare "åja"

Jeg jobbet der i 2 år før jeg ble gravid. Hadde et helt fint forhold til sjefen, var assisterende leder når hun var borte. Det gode forholdet forsvant idet jeg sa jeg skulle ha baby (fortalte det så fort vi visste det selv; var 6 uker på vei).

Så jeg sa opp! Ikke greit å jobbe med en sånn sjef! Min nye sjef har sagt "Gratulere!", selv om det innebærer at jeg bare skal jobbe der noen måneder før permisjonen begynner...

Så så forskjellig går det an å ta det!

Håper ikke mange opplever det jeg opplevde med min gamle sjef, det var ikke noe særlig kjekt, nei.

Skrevet

Her har det bare vært positive tilbakemeldinger å hente fra sjefen, selv om han virkelig har grunn til å si - det må være noe i veggene, for alle blir jo gravide. Hos oss er det 10 av 25-30 ansatte som får barn i løpet av et år. Tre av dem er riktignok menn, men de skal jo også ha sine permisjoner.

Samme hvor vi har vært i rekken, har det vanket gratulasjoner på alle, og han kommenterer stadig hvor artig han synes det er med de voksende magene. Synes nesten det er rart at han har klart å holde seg så positiv, for det vil ikke være en enkel jobb å holde bedriften gående når så mange av de faste ansatte skal være i permisjon samtidig.

Skrevet

Min sjef begynte å le! Så sa han at det var jo ikke akkurat en bombe da.. :) Jeg hadde jo sett elendig ut de siste dagene, og hvorfor måtte jeg være hjemme med "omgangssyke" da det ikke var et eneste menneske utenom meg som hadde fått denne syken..:)

Skrevet

Oi så artig at sjefen din reagerte slik:) Min sjef reagerte nestn med å bli overlykkelig, hi hi :) Klappet i hendene å spurte mange tusen spørsmål, og er veldig opptatt av at jeg skal ha det bra i jobben min under svangerskapet. Hun spør meg ofte om det går bra, og vil kjenne litt på magen og er veldig engasjert. Synes det er kjempe gøy det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...