Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hvor mye er det vanlig at de er ute i en småbarnsavdeling? Hvor mye er deres barn ute? Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Varierer nok litt. Min 2-åring går i familiebarnehage (0-3 år). Der sover de ute i vognene sine, pluss at de pleier å være ute og leke hver dag, og noen ganger triller ut på tur. De pleier gjerne å være ute når vi henter på ettermiddagen, så utetida blir jo litt avhengig av hvor tidlig man henter :-) Tipper de vanligvis er ute minst 3 timer om dagen hvis man tar med sovinga, gjerne mer. Har også selv jobbet i en småbarnsavdeling tidligere der vi var ute mesteparten av dagen. (Frokost og samlingsstund inne, deretter ut og var ute resten av dagen, bortsett fra de som skulle inn og sove dupp).
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 I barnehagen til snuppa er de fra 1-6 år, alle barna er ute hver dag (så fremt de vil selvsagt, dersom noen ikke vil/kan ut, så er det jo noen inne med dem). De er gjerne inne litt på morgenkvisten de dagene det ikke er turdag, så har de samlingsstund og litt aktiviterer inne.Så spiser de og så er de ute resten av dagen, spiser frukt ute osv.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Jeg er ass i småbarnsavdelig, og vi er ute fra 9:30 til 10:45 OG fra 14:30 til 16:15. Min datter er i småbarnsavdeling i en annen barnehage, der er de ikke ute hver dag dersom det er snø, glatt, surt osv. Og ofte triller de på tur dersom de er ute, så de er skuffende lite ute. Her er store variasjoner. Tror det kommer mye ann på personalet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 jeg har kjennskap til en del forskjellige barnehager. der jeg har jobbet/vært student har som regel de små vært ute tidligere på dagen og mindre enn de store. ofte med begrunnelse i at de skal få lov til å være alene ute (uten og bli overkjørt av de større barna) og så er det sovetid etterpå. men har inntrykk at de fleste er ute nesten hele tiden om vår og sommer når det er sol!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå