marte har fått mage! Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Leste i et innlegg her ang noen som syns de hadde en litt sen førstegangskontroll, at de skulle bestille fødeplass selv, så det gikk nok bra. Har ikke kontrolltime før jeg er 12+2 selv, må jeg søke fødeplass før det? Hvordan gjør jeg det i såfall?
ainapost Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Kommer nok litt ann på hvor i landet du bor. Skal du føde i Oslo, bør man søke tidlig spesielt hvis man vil på Riksen, Ullevål eller ABC. Lykke til!
NormaJean Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 dette gjelder nok i hovedsak oslo. du kan sende en email til føden på det sykehuset du vil søke på. Jeg ordnet fødeplass selv på Riksen, sendte mail til føden der. Men gjorde det veldig tidlig, i uke 6.
Sivert Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Samme her Jeg søkte fødeplass på riksen da jeg var i min 5. uke. Og da begynte det allerede å minke på plassene i september. Jeg ringte til føden, og fiksa det på den måten.
marte har fått mage! Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2008 Takk for svar! Da skal jeg få rompa i gir, er riksen eller ullevål som er mest aktuelt.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Jeg søkte også på riksen i min 6.uke, men gjennom legen. Tro jeg er heldig med legen min, for det er aldri problem å få time der, fikk på dagen! Fikk svar i går at jeg er kommet inn på riksen
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Var hos legen når jeg var kun 5+0 og han søkte plass på ullevål til meg. Har ikke fått svar enda da. vet ikke når man får høre om hvilke fødeplass man har fått, noen som vet?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Hvor lang tid går det før man får svar? Kan man søke flere plasser? Feks både Ullevål og Riksen? Var litt seint ute med Riksen, så vil gjerne ha Ullevål i bakhånd..
NormaJean Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 jeg fikk positivt svar fra Riksen etter 3 dager på mail, og papirerne i posten etter ca 10 dager. Men om dette er normalen vet jeg ikke, min situasjon er noe spesiell så jeg får endel oppfølging utenom vanlig. men skader aldri å prøve, men du bør raska på.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Jeg var hos legen mandag for to uker siden, og fikk papirene i går. Dvs. at det tok noe over 14dager å få svar, det syns jeg var lenge, ahus er raskere, var det før hvertfall. Har aldri søkt på ahus, men etter legen har sendt de papirene. Jeg fikk plass på adi-poliklinikken på riksen for overvektige og det fikk jeg svar på tidligere i uka, så da har jeg hørt man pleier å få fødeplass der og, så det gikk greit å vente. Hvor skal dere føde som skal søke dere til riksen og ullevål?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå