Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått to barn på to år. Vi har lyst på tre barn, men jeg føler de to graviditetene jeg har hatt har vært så upopulære på jobben at jeg ikke vet om jeg tør få en til. Noen fler som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal du da virkelig ikke bry deg om! Finn deg heller en annen arbeidsplass, kan da ikke være noe hyggelig sted enten man har eller ikke har barn!? Utrolig!

Skrevet

Hadde/ har det slik jeg også. De ble ikke noe spesielt glad da jeg fortalte at jeg var gravid med førstemann....de prøvde å "mobbe" meg og de satte meg på vakter der det var mest mulig tyngst arbeid. De kunne heller ikke tilrettelegge arbeid for meg, fordi de rett og slett ikke ville ha meg der...

I begynnelsen av graviditeten var også en kollega av meg gravid...hun bestemte seg for abort, siden hun følte at hun ikke var helt klar for unger enda. Og da hun trengte fri sa arbeidsgiveren " selvsagt skal du få fri...når du skal ta abort skal du selvfølgelig få fri" hun sa det med en slik glede i stemmen at jeg rett og slett ble kvalm.

Og nå i mars skal jeg begynne å jobbe igjen...skal jobbe i ca 2-3 mnd før jeg igjen går ut i mammaperm.....da jeg besøkte jobben her en dag sa hun ene " klarer du å komme tilbake du da? Du er jo gravid og du vil nok få de samme plagene som i forrige svangerskap." hun sa det på en spydig måte at jeg nesten hadde lyst til å gi henne en ørefik....følte meg lite velkommen tilbake da.

Skrevet

Jeg forstår at det er en kjeep følelse du bærer på; MEN ikke la noen eller noe få slike følelser til å ødelegge dine drømmer om å få 3 barn.

- Dette må du ikke bry deg om - tenk på deg selv, dine ønsker her i livet og på fremtiden.

Det kommer sannsynligvis flere jobber på din vei, men det kan etterhvert bli vanskelig å få en etterlengtet nr 3.

Jeg har også lyst på 3 barn - men har bare ett foreløpig! :o)

Lykke til da!

Skrevet

her er vi klar for nr 3 snart, men gruer oss med tanke på hva jobben kommer til å si , har utsatt den en stund å vært forsiktig men nå tror jeg vi kjører på

har en på snart 1 og en på akkurat 2 år :-)

Skrevet

Jepp.. mye som ikke har stemt hos meg da.. da jeg ble gravid med min første følte jeg at mye endret seg... og da jeg ble gravid ble jeg sykemeldt nesten hele svangerskapet pga arbeidsplassen...

Jeg kan ikke komme tilbake nå jeg. så kommer til å levere oppsigelse før permisjonen er over...

Skrevet

Skjønner så godt hvordan dere har det. Da jeg fortalte sjefen min at jeg var gravid, så svarte hun "ånei, så dumt". Hun tok seg inn igjen og sa at det var jo koseli, men det var SÅÅ tydeli at det mente hun ikke. Uken etter dette sa firmaets største samarbeidspartner opp avtalen og jeg mistet jobben. Var da knappe 4 mnd på vei (var treg med å gi beskjed for kvidde meg sånn, visste reaksjonen). Heldigvis ville samarbeidspartneren ha meg med videre til tross for at jeg skulle ut i permisjon etter noen mnd. Og da jeg begynte for de gjorde de alt de kunne for å hjelpe meg, selv om det gikk hardt utover sjefene selv. Fantastisk. Skulle ønske alle var sånn, jeg føler jeg har vært ekstremt heldig. Jeg er overbevist om at dette hjalp meg iå få en god oppevelse av svangerskapet og en enkel fødsel, siden jobben krever mye og holdt meg aktiv helt frem til permisjon.

Jobber kommer og jobber går,men tiden den får du aldri tilbake. Da får sjefene være sure og gretne, viss det er det som gleder de. Du vet at et barn til vil glede deg, og da vil jeg kjøre på. Det vil nok være tøft på jobb dersom du klarer å jobbe, men når du skal ut i permisjon,så vil det være så fjernt i minnet.

Søk gjerne nye jobber under permisjonstiden, viss det vil bli et ork å komme tilbake.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...