Gå til innhold

Kjøper dere karneval kostyme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bruker der noe dere har?

Jenta mi har nettopp begynt i barnehagen, og om et par uker skal de ha karneval.

Hva gjør dere?

Jenta mi er bare 17 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, enten så tar vi en sånn "prinsessekjole" hun har, så kan hun være prinsesse, eller så tar vi den klovnedrakten mormor sydde til eldstemann for noen år siden.

Skrevet

nei, kjøper ikke i år ihvertfall.. i fjor kjøpte jeg hver sin prinsessekjole til snuppa og halvsøsteren fordi de likte de så godt. den passer i år også så da tar vi bare den =)

Skrevet

Vi er så heldige å arve masse karnevalsutstyr etter fetterne til sønnen vår :) I barnehagen vår dramatiserer de et eventyr hvert år i februar. Da har barna på seg klær som passer til rollen, men da er personalet klare på at det ikke krevet kjøpte drakter, men at vi bruke klær/farger som passer.

På selve karnevalet får de kle seg ut som hva de vil, og i og med at vi har arvet en del utstyr (drakter som Spiderman, Superman, Tigergrutt, Sabeltann osv), så finner han alltids noe der :)

Når jenta di er så liten kan du jo sjekke om de er noe dere kan låne av famlie/venner? Ellers har de ofte karnevalsdrakter som ikke er veldig dyre på lekebutikken.

Skrevet

vi kjøper i år

Skrevet

Har ikke tenkt å kjøpe noe før vi blir helt nødt. Vi lager kostymer, men det kan jo hende jeg må bite i det sure epplet og kjøpe noe en gang i fremtiden

Skrevet

jeg kjøpte ole brum drakt til min i år, til 199,- jeg kjøper i steden for å lage noe for jeg er ikke så kreavtiv av meg hehe

Skrevet

trenger ikke kjøpe,helt unødvendig...jeg brukte en kjole på min jenta som jeg har brukt som liten...itilegg arvet jenta mi en haug med drakter,men det var jo typisk gutt så de gav vi til bhg og der blir det brukt daglig.du kan lage kostyme selv,til neste år skal jeg gjøre det til min datter:du kan feks ta på henne genser og strømpebukse i samme farge,tegne henne litt i ansikte,og tegne/klippe ut små ører i app som du fester til en snor og knyter på hode,til hale kan du ta en liten tau stump å feste på strømpebuksa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...