Happy happy:) Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Det snakkes om den "magiske grensa" ved 12 uker der mange forteller det til familie og venner. Er dette mors uke 12 og fosterets uke 10 eller mors uke 14 og fosterest uke 12? Lurer på en ting til i samme slengen, ved første legekontroll kan lege lytte etter fosterlyd slik jeg virkelig vet at det er liv der inne eller må man vente til ordinær ultralyd? Skal til første kontroll da er jeg 9+1 ca. Kan legen høre fosterlyd da?
SuperMoM <3 Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Mors uke 12,barnets uke 10.. går alltid ut ifra morens uke.
LivetErEnLek Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Det er mors uker det regnes etter som det skrives over her. Det er nok for tidlig å høre noen hjertelyd ved 9 uker, de fleste lytter ikke etter det før etter uke 12.
tvillinger i oktober Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Eg ska på ultralyd i uke 7, allerede då kan de høre hjertelyd sa de...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 mors uke 12;) er i hvertfall sånn jeg har forstått det. du må nesten bare spørre legen, er nok veldig sjeldent at du kan høre så tidlig men bare spør legen;)
Fomle84 Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Jeg fikk ikke høre hjertelyden første gang hos legen, var da i uke 11, etter mens termin. Men andre gang jeg var der fikk jeg høre den. Det var før ul og veldig rørende : )
pifi med tre nurk Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 tror det er forskjell på å høre hjertelyd hos lege (ved vanlig undersøkesle) og ved ul, eller tar jeg feil? jeg var på innvendig ul i uke 9 + 1 og fikk da høre hjertelyd... har forstått det som at hvis man skal høre hjertelyd uten ul må man bruke noe som heter doppler eller noe i den dur..og da må man ofte være litt på lenger vei enn det jeg var.. har jeg tatt feil? jeg har ikke vært borti doppler ennå...bare vårt på en legekontroll med blodprøver osv og en ul på privatklinikk nå nylig.. var herlig å høre hjertelyd og se hjertet slå i hvertfall! !
Happy happy:) Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2008 Tusen takk for svar. Bestiller dere tidlig UL selv eller gjennom lege? Må man til privatklinikk eller kan man reise til sykehuset? Lurer nesten på å bestille, er så fole å måtte vente i 4 mnd før man får se hjertet slå. Vil jo bare være sikker på att der faktisk er liv da.
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Man kan vist se hjertet ved innvendig ul etter uke 6, og høre hjertet ved utvendig ul etter uke 16 eller no. Fikk beskjed av Volvat at de ikke kunne høre hjertelyd på meg enda, snakket med dem på telefonen og sa feil, at jeg ville høre hjertelyd. De sa det kunne sees på skjermen men ikke høres, jeg er i uke 7. Gleder meg til å se det!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå