klg,2 boys now:) Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 altså ei vennine av meg skal ha barn å barnets far er student.så da lurer hun på om hun kan tå over han permisjon?han har jo ikke noe inntekt.noen som vet??
EnUndreneMor Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 vi søkte om det og det gikk ikke. den overføres bare om han e så syk at han ikke er i stand til å ta seg av barnet, men vi får heller summen utbet oxo kan jeg gå hjemme i ulønnet perm.. som i seg selv blir omtrent det samme.. hehe bare at jeg får my emer utbet enn han.. men men.. håper du skjønnte hva jeg mente
klg,2 boys now:) Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2008 men han her han ingen inntekt.kan trygdekontoret kreve at de har 6 uker permisjon uten lønn??
Gjest LindeOgWill Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Nei, det kan de ikke. Skjønner ikke helt problemet jeg da? Lønn får han jo uansett ikke. Det der må de sjekke opp med skolen og lånekassen. Permisjon får han ikke så lenge allikevel om skolen er tverr. Om han så får permisjon må han uansett studere mens han går hjemme. Og mor får ikke hans permisjon fordi han som student ikke MÅ ta ut permisjon.
EnUndreneMor Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 han har krav på perm via lånekassa, det ses vistnok på som en inntekt.. men sånn som oss, så hadde pappan da måttet ta ut 6 uker for så å gå ett halv år ekstra på skolen å det er lite aktuelt, derfor fikk vi summen utbet, for far kunen ha perm på kvelden ble det sagt..
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 han har jo lånet sitt og kan søke om permisjon fra lånekassa. Helt topp.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Det er klart han kan søke permisjon fra studiene som noen her nevnte, men problemet med å ta perm fra skolen er at man må ta igjen alt det man gikk glipp av mens man var i permisjon. Altså vil det nok ikke lønne seg. Men han kan søke om fødselsstipend for den perioden venninna di ikke mottar foreldrepenger. For å få lenger permisjon er det vel også mulig å "fryse" hennes perm de ukene han har fri fra skolen...? Men da må hun jo ut i jobb også da...
klg,2 boys now:) Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2008 hm ikke enkelt det her.trur ikke han lever på noe studielån,hun jobber å betaler for bo og mat.så derfor blir det største dilemat om pengen,han kan jo ikke få noe utbetaling fra trygdekontoret så lenge han ikke tjener penger??
klg,2 boys now:) Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2008 "problemt"blir jo at de mister 6 uker permisjon,så lenge han skal ha permisjon uten lønn.kan ikke mor få fars uker da?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Når har hun termin egentlig? Det vil lønne seg for ham å søke lånekassen om lån og stipend uansett om de har tenkt til å bruke pengene eller ikke. Han vil da også kunne søke om fødselsstipend for den perioden hun ikke mottar foreldrepenger. Fødselsstipendet tilsvarer litt mer enn 8000,- i måneden, og vil jo være bedre enn ingenting! Men jeg skjønte ikke helt.... Skal han ha permisjon fra studiene? Eller skal han ikke? Det at far ikke har noen inntekt er dessverre ikke god nok grunn til at mor kan overta hans permisjon.
klg,2 boys now:) Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. februar 2008 hun har termin i august.han kan vel ikke ha permsijon sammenhengede i 6 uker uasentt,men verst er jo pengen.men hvis han kan ha fødelsstipende hørtes jo ikke det så ille ut.skal tipse hun om det.hun regnet med at hun kom til å få hans uker siden han er student,men vet de har blitt så strenge på dette felte så sa at jeg regner med hun ikke vil få de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå