Gå til innhold

Dere som ikke døper barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere navnedag i stedet? Hvordan feirer dere den i så fall? Noen som ikke har noen markering i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke hatt noen markering. Tenkte å ha en litt større feiring på 1-års dagen istedet.

Skrevet

Vi har heller ikke hatt noen markering. Det er en slitsom periode når de er så små, og oppmerksomhet fra venner og familie er det nok av! :o)

Skrevet

Vi har heller ikke noe markering. Min samboer er ikke døpt, vi er heller ikke innmeldt i humanetiskforbund, å er heller ikke kristne.

Synes det er feil å bare velge dåp/navnedag pga tradisjon.

Jeg hadde bare døpt min lille visst vi hadde vært veldig kristne, gått i kirka oftere enn bare på julaften og slikt.

Skrevet

Vi skal ha navnefest for snuppa våres.

Skrevet

Vi har hatt navnedag. Organiserer detomtrent som slik det blir etter kirken i en dåp, altså pent dekket bord, god mat (koldtbord først, så kaffe og kakaer), åpne gaver osv, og så har pappaen og jeg sagt noe ord.

Skrevet

Vi hadde navnefest i regi av Human Etisk Forbund (er ikke medlem). Det var en kjempefin seremoni som gikk mer på menneskelige verdier enn religion, passet oss fint. Så hadde vi samling av den nærmeste familien hjemme med mat og kaker. Tror alle syntes det var stas å se vesla i finpynten og ha en dag for å feire hennes ankomst til verden, hun er veldig sosial så hun likte å bli sendt fra fang til fang :-)

Skrevet

Samme som Sanasol her. Bortsett fra at vi har en gutt;-)

Skrevet

Hadde navnefest for lillemor da hun var 3 mnd ca. Men kommer nok ikke til å markere denne datoen hvert år, hvis det var det du mente?

Hadde ikke noe seremoni, men hadde den nærmeste familien (var vel ca 20 stk) til middag i et selskapslokale i nærheten. Synes det var et poeng å gjøre litt stas på den lille. Feire at vi hadde fått et barn, sammen med våre nærmeste. Syns det er fint å kunne gjøre det, selv om vi ikke er kristne (el tilhørende annet trossamfunn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...