Gjest Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Har fått igjen mensen og tenkte at det holder sikkert med godnatt-bind, men det gjorde det tydeligvis ikke, så lakenet ser ikke ut :-( Helt nytt er det også.... Hvordan får jeg dette bort? Har ikke fått tid å gjøre noe med det enda, litt hektisk morgen.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Har du prøvd og ha i en teskje salt sammen med vasken?? Nå husker jeg ikke helt hva den het.., men brukte den noe før på vanskelige flekker.. En sånn rosa boks som skal fjerne vanskelige flekker.. Pulver .. Har i en skje sammen med skittentøyet.. men salt bruker jeg ihvertfall alltid sammen med arbeidstøyet mitt.., og da forsvinner alt av flekker på de hvite skjortene mine.. Det er alt fra rødvin , til sauser , sprit og battery.. hehe.. =)
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Er det hvitt er det en easy sak. Da klorbleker du hele lakenet. Er det farge på det så er jeg litt usikker. Har selv hvit sofa (jaja vet veldig smart med 2 barn i hus ;P ) eldste jenta vår hadde skrubbet opp kneet litt og fikk blod på sofaen. Jeg bruker salmiakk og grønnsåpe blanding på spray flaske til og vaske benker osv og dett prøvde jeg på sofaen. Funket fint det. Men spørs litt når det er så mye lissom. Spørs om du bare skal prøve og legge det i vann, ha på flekkfjerner og gnu godt med vaskepulver på flekken også hive det i maskina og håpe på det beste?
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Helt vanlig salt? 1 ts? Det er vel verd forsket i hvertfall ellers blir det kastet. Takk for tips :-)
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Det er himmelblått, og vil gjerne beholde den fargen :-) Ja det er sikkert lurt å dynke selve flekken med noe før vask.
Heaven har født::) Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 WOW, var ikke mitt innlegg, men takk for tips blekkspruten:) Har du prøvd dette på klær med middagsglass flekker??
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Vanlig matsalt.. =) Funker på jobb skjortene mine.. =) En teskje til liten vask..
Heaven har født::) Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 alva. legg det i kaldt vann først. mener det skal gjøre sitt også..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Nei ikke direkte.. Men jobber som servitør/bartender.. Og får jo endel merkelige flekker på.. Alt mulig rart av matflekker + alt mulig rart av alkohol flekker.. Fjerner alt jeg har fått på meg der ihvertfall.. Men vet ikke om det er vanskligere og få vekk på tykke bomullsklær eller tykkere stoffer generelt.. For skjortene jeg bruker er jo ganske tynne i stoffet.. ( sånne dress skjorter)
DolphinGirl Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Gni inn zalo og la det virke en stund. Jeg bruker zalo på alt, og det tar alle flekker, inkludert blåbærsyltetøy og rødvin. :-)
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Takker for alle tips. da legger jeg det i kaldt vann, gnir flekken med vaskemiddel og litt salo og hvier den til vask med vaskepulver og 1 ts salt :-) Håper det funker da!
Sivalur Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Ja du må hvertfall legge det i kaldt vann først (og gjerne ligge en stund) - da løser blodet seg opp istedet for å binde seg til stoffet.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Blod skal vaskes vekk med kaldt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå