15.mai :) Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Satt og tenkte litt. Vi er så utrolig heldige som har fått den utrolig fantastiske muligheten til å bære frem et barn. Det er noe av det største i ens liv og det er ingen selvfølge at man kan være gravid. Først da jeg selv ble gravid fant jeg ut hvor vanlig det er å slite lenge for å bli gravid. Selv slet jeg ikke, men så mange rundt meg som skulle gjort hva som helt for å kunne ha det privilegiet- nemlig det å bære frem et liv. Tenk for et mirakel som vi er med på å skape!! Så nå har jeg litt dårlig samvittighet for å klage på halsbrann, kynnere og trøtthet. Det er såååå utrolig verdt det, og jeg kunne ha lidd mer for mitt barn. Så nå skal jeg aldri klage mer og sette pris på svangerskapet alt jeg kan. (tenk så grusomt det må være for en som er barneløs å høre på halsbrann-sutring, når de har vært gjennom flere kunstige befrukninger, bekymringer og spontanaborter). Uff jeg får så vondt inni meg. Jeg har vært så teit og egoistisk og syntes synd på meg selv med mine bagatellplager...
Tassen79 Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Et meget godt poeng! Selv har vi flere vennepar som sliter, jeg er veier mine ord of hva jeg klager over når vi er sammen med dem. Vi er heldige som får lov til å bære frem vårt eget barn!
15.mai :) Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2008 Har også vært forsiktig med å klage blant venner, men har tatt meg selv i å sitte for meg selv og sutre når jeg ikke burde ha gjort det. Sett pris på det, jenter. Ikke lett å tenke seg at vi er heldig når alt har gått på gli, men det er faktisk ikke sånn for alle.
Kanutten:-) mamma til 2 Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Ja vi er veldig heldige!!! Tenk på alle som ikke har denne muligheten... Viktig å være takknemlig for denne gaven vi har fått:-) Gleder meg sååå til å bli kjent med nummer 2:-)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Vi tenker nok litt for lite på det egentlig. Jeg tenker på det av og til for ei kollega av min mor styrer med prøverør og får det ikke til. Hun ble gravid her og så endte det opp med ekstrauterint og hun holdt på å blø ihjel. Nå prøver hun en gang til. Men her sitter jeg og blir gravid bare gubben ser på meg. Det er ganske urettferdig. Så jeg prøver å tie stille med mine bekymringer som blir tøvete i den store sammenhengen....
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Jeg klager svært sjeldent, utenom når jeg er her sammen med dere ;o) Her har man på en måte "lov". Men nå skal jeg innrømme at jeg har lyst til å gå ut i vinterhagen min utover hele Oslo at "JEG ER LEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!!")
Sunniva78 har to små Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Jeg tenker på hvor heldig jeg er hver eneste dag. Nå er det kanskje ikke så rart da, i og med at det skulle gå 4 år og 6 IVF-forsøk før vi endelig fikk et mirakel i magen:-) Men jeg tror nok at de aller fleste må kjenne noen, eller føle det på kroppen selv før man klarer å se dette i et annet perspektiv. Jeg synes det er kjempebra at dere som "blir gravide bare dere ligger i samme seng" klarer å sette pris på det å kunne bære fram et lite barn slik dere gjør. For mange er det nok bare en selvfølgelighet... Ja, vi er heldige jenter!!!
♥lurelure♥ Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Et godt innlegg - bra å bli påminnet om dette. Som ei over her så må også jeg veie mine ord da min venninne sliter med å bli gravid. Det er overrakende hvor mange som sliter syntes jeg - var ikke klar over det fra før.
Sunniva78 har to små Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 He he, Lompa, jeg skjønner deg så godt. Er selv over termin, og vil gjerne møte lillegutt nå... Og jeg må få legge til at selv om jeg har slitt som bare det for å endelig være gravid, så klager jeg over halsbrann og diverse innimellom jeg også. Men det overskygger ikke gleden jeg har inni meg over å snart være mamma:-) Og klart, det er gubben som får høre litt sutring, ikke venninner som enda strever...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Ja, dette tenkte jeg veldig over da vi skulle forsøke, siden vi har noen i slekten som må adoptere fordi de ikke kan få. Hadde bestemt meg for å slutte med pillene og tenkte at det kunne vel ta litt tid. Så sluttet noen mnd tidligere enn nødvendig da, i slutten av mai. Tenkte at da hadde vi noen måneder på oss, kanskje klaffet det slik at jeg ble gravid i løpet av sommeren. Planen var å få baby i løpet av denne våren, men helst litt sent, siden jeg går siste året på bachelorstudie. Så plutselig en mnd tid etter jeg sluttet syntes jeg at jeg kjente forandringer i kroppen. Tenkte at det kunne vel ikke være...og tok en hjemmetest! Og den var positiv! Klarte ikke helt å tro det, så sjekket det til legen dagen etter. Og sannelig, jeg var gravid!! Hadde tydeligvis skjedd rett etter jeg sluttet med pillene da! Jeg følte jeg svevde ut av legekontoret etter å fått det bekreftet...Jeg er gravid sa jeg høyt til meg selv og danset til bilen! Jeg synes det er helt utrolig opplevelse å få bære fram et liv, og en blanding av meg og min kjære! Føler ikke at jeg har noen grunn til å klage nei!!
Har to herlige gutter! Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 hei vi har prøvd i mange år og fikk hjelp av riksen 1. forsøk så greide vi det!!! Helt utrolig for noem an har ønsket så lenge plutselig er så nære..bare 13 dager til termin! så glemmer man alle de årene hvor man var lei seg og gikk bare å tenkte på å få barn, Men det er nok en mening med alt og ser jo ut til at det ordner seg fro de fleste. Selv har svangerskapet mitt vært slitsomt pga kastet opp fra uke 5-25 hver dag ange mange ganger om dagen...og fortsatt er det oppkast. Men jeg har liksom ikkenoe å klage over for alt går jo og så er dette 1mann og har ingenting å sammenligne med. Nå er det bare å se frem mot fødselen og det skal han lille og jeg greie sammen!! Lykke til alle feb mammaer
Mininni Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Godt sagt! Kjenner i dag at jeg virkelig gleder meg til den gaven vi skal få i slutten av mars, og aner såvidt hvor utrolig stort dette er og kommer til å bli! Selv om vi er både slitne og leie mange ganger får vi prøve å ha fokus på at dette er en kort periode i livet, og at premien er så fin at alt er verdt det!!
tvillinger_mars08 Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Jeg føler meg faktisk DOBBELT så heldig som dere igjen, for jeg skal få TO babyer. Tenk dere det da. To nydelige små nurk. Tenker på de som sliter for å bli gravide, og som kanskje aldri får det til på den "naturlige" måten. Og her sitter jeg, med tvillinger, unnfanget på første forsøk etter å ha slutta med pilla. Da er man heldig. Det finnes vel egentlig ikke ord for det. Så når halsbrannen melder seg, eller jeg ikke klarer å rulle ut av sofaen på egen hånd - da tenker jeg bare på babyene som snart kommer. Ååå som jeg gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Åh så deilig å se slike positive holdninger!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Jeg er også såååå takknemlig for å ha fått muligheten til å bære frem to friske barn, om noen få uker kommer det 3. barnet og vi storgleder oss. Har en svigrinne som ikke blir gravid og vi kan knapt vaske trusene våre i samme vask. I barnehagen vår hadde vi en nydelig gutt som var født av en narkoman mamma, han hadde det i mine øyne ikke bra (var redd, innesluttet, tynn) og ble tilslutt satt i fosterhjem.(idag har han det bra) Hvorfor kunne ikke den stakkars gutten blitt båret fram av noen som kunne gitt ham et godt liv fra starten av? Verden er urettferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå