Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hvor lang tid gikk det før dere fikk blodprøvesvarene?? Regner med dere tok dem hos legen og ikke hos jordmoren?
polarn & pyrene Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 jeg fikk ike mie før etter 3 uker. Men det var for at legen ikke gadd å si i fra at de hadde kommet så jordmor ringte til legen min å spurte da hun måtte ha de papirene. Så jeg måtte pent gå ned på legesenteret å hennte de selv.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Er alt bra får du ikke svar på blodprøvene, legen tar bare kontakt hvis det er noe galt. Ønsker du prøvesvar må du selv kontakte legekontoret og be om å få de tilsendt.
junijente fikk julijente Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Jeg fikk mine i posten automatisk, og kunne da ikke se at det var noe galt. Det tok litt tid, men kom en juleferie i veien for meg. Var hos legen 17.desember, svarene kom et stykke ut i januar. Men virker som det er litt forskjellig praksis på dette rundt omkring.
Saltlakris Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Blodprøvene mine ble tatt på en tilknyttet klinikk til der jordmor holder til. Jeg fikk ikke svarene før jeg kom til neste time. Hvis alt er greit og du har ny time er dette vanlig tror jeg
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Hos meg er det et eneste sammensurium føler jeg. Men det er min egen "feil" da. For jeg går hos begge, og det har jeg valgt selv. Eller går egentlig bare hos jordmor for svangerskapskontroll, men jeg er ofte hos legen og fordi jeg er litt hypokonder. Har mistet to ganger før, og har jeg litt vondt i halsen eller andre slike allmennplager som jeg må til legen med, så drar jeg dit for å få sjekket det i tilfelle det skulle være noe som er skadelig for babyen som jeg er redd for da, men som kanskje ikke er noe farlig, men likevel. Greit å få sjekket det. Så når jeg likevel er hos legen så blir det av og til tatt litt slike svangerskapsprøver og det blir jo en del svangerskaps prat der og selvfølgelig. Var og sjekket jernlagrene hos legen i uke 10 ca. tror jeg, og hun sendte svar i posten. Tenkte kanskje hun skrev på til laben at de skulle ta de andre svangerskapsprøvene også, men det hadde hun ikke gjort. Så de tok jeg til jordmor i uke 12, men svarene kom i posten fra min lege. Tror nesten de gjør det sånn med alle her jeg. Tror at de som bare går til jordmor får med seg lapp til laben fra henne, men så må svaret gjennom legen. Jeg har fått svar i posten uansett om det ikke har vært noe ekstra. Legen skriver på hvis det er noe. Tar med svaret opp til jordmor i etasjen over neste gang jeg skal til henne og så får hun tolke det for meg selv om det ikke er noe galt. Synes det er greit å vite hva de forskjellige prøvene er. Da jeg var gravid, men mistet, mener jeg å huske at det var en gang jeg ikke fikk noen prøvesvar fra legen, og jeg fikk ikke tak i legen min, så da ringte jeg jordmor, så de hadde også fått svaret. Kanskje dette er forskjellig fra sted til sted? Føler forresten at jeg går litt bak ryggen til jordmora siden jeg tok en slik Hb til legen i dag da jeg var der, mens jordmor har sagt jeg ikke trenger å ta før i uke 28. Er i uke 24 nå da. Men får heller bare ta en ny en når jeg skal til jordmor da. Er forresten fornøyd med å gå til begge, men er oftest hos jordmor. Hun tar undersøkelser osv, og føler også jeg får litt mer omsorg der kanskje, men legen er også veldig grei da, men hun har ikke noe slik utstyr for å undersøke eller lytte på hjertet. Vet ikke hvorfor. Kan hende det er fordi det er så bra jordmor tjeneste her, at de fleste går til jordmor. Men hva hvis noen for eksempel ikke gå over ens med sin jordmor og heller vil gå til legen? Burde ikke legen ha utsyr for å undersøke da? Føler egentlig en bedre ro og atmosfære oppe hos jordmora jeg da. Men det kan jo være individuelt.
sekstisjuer Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Her må vi hente svarene selv. Tidligere gjorde jordmor dette, men på grunn av nedskjæringer har ikke jordmor tid til slikt lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå