Gå til innhold

Min 1.natt avvening av mat på natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 5 mnd og en uke, og spiser to grøtmåltider og en middag (potetmos med grønnsaker) i tillegg til mm/mme.

Fikk beskjed av HS igår at det var helt ok å avvene mat på natta, han får mer enn nok mat på dagen og har gått opp 800gr siden forrige mnd.

La han 21, han våknet vel 10 ganger fram til 01 for smokk, men sovnet da han fikk smokken.

Våknet ekstra kl 01 og gråt sårt.. Ga han litt vann, men det var han jo ikke interessert i.. Fikk smokk, og jeg sto hos han i en halvtime.. Strøk han over panna og sa ssshhh rolig.. Og han roet seg og sovnet søtt..

Da sov han til 02.45 (1time og et kvarter) og gråt igjen.. gikk på nytt inn, strøk han og sa sssshhhh.. Sovnet etter 3/4 time..

Da sov han til 05.15 (1 time og 3kvarter) fikk mat da..

Hadde bestemt meg for at etter 05 kunne han få mat, da hadde jo han gått 8timer uten mat..

Da sov han til 07.30 og vi sto opp.. =)

Merk: Han gråt ikke grusomt, og roet seg med en gang jeg strøk han over panna.. Så ikke noe skrikekur..

Så nå får vi se inatt om den blir bedre =)

Men fornøyd jeg ja!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk innsats!!! Håper du har fri idag, så du kan sove når Adrian sover...

Det eneste spørsmålet jeg har, kunne ikke pappaen gått inn og roet? Det kan jo være frustrerende for gutten, og forlenge uroen at matfatet står og roer også får han ingen ting...

Skrevet

hvor ofte spiste han på natten da?

et spm til deg. har en gutt på 4 mnd som har begynt med grøt. liker det godt.

nå kan jeg gå over til å gi grøt 2 ganger om dagen?

Skrevet

Takk =)

Har faktisk hatt overskudd idag, sikkert forsi jeg er så fornøyd med meg selv, hehe..

Minni-Hetti og Netti:

Grunnen til at ikke far går inn, er at far skal på jogg.. OG ikke klarer å sovne etter at han har våknet.. Ligger våken i opptil to timer før han sovner igjen.. Så det har jeg ikke hjerte til.. Jeg sovner med en gang jeg treffer puta, hehe..Men han roser meg masse da, og det er deilig!!

nikoline og prinsen:

Han fikk mat ca 2-3 ganger i løpet av natta.. Så nå prøver jeg med bare kl 05 en stund, og så prøve til nærmere 06 osv..

Jeg begynte med grøt to ganger om dagen da han var 4,5 mnd.. Men porsjonsmessig får han det som står på grøtpakka fordelt morgen og kveld, og et halvt middagsglass (4mnd - det lille) til middag.. mme resten og mm på morgenkvisten =)

Husk malt i begge grøt måltidene, ellers så blir det hard mage med så mye nytt fast føde i magen.. 1/2 t-skje til hvert grøt måltid..

Tips: d-vitamin dråper i grøten på kvelden, så husker jeg å gi.. =)

Så nå håper vi natta blir litt bedre enn sist, og enda bedre og enda bedre.. hehe

Skrevet

skulle stå at far skal på jobb, ikke jogg.. hehe

Skrevet

Flott at det gikk så fint da:)

Vil komme med et lite råd til deg, dropp det å tilby ham vann i stede for melk, min erfaring da er at han lager nye vaner som da er å våkne for å få vann.

Skrevet

hmmm.. det var en idè.. han vil jo faktisk ikke ha vann allikevel.. så da blir det bare smokk =)

Skrevet

2.natta...

La seg 21 som vanlig, fikk smokk en del ganger fram til 00, da ble han ekstra urolig.. Brukte vel et kvarter for å roe han igjen..

I løpet av natta var han en del urolig, men ikke på langt nær som natten før.. Da måtte jeg jo stå inne hos han opptil tre kvarter, i natt kun inne for smokk..

Trodde han var veldig urolig i 04 tida, og tenkte jeg måtte gi mat da.. Men idet jeg skulle gi ham mat, sovnet han og sov til 05.

05 fikk han mat, slukte 160ml mme..

Sov da til 06.30 og tøyset litt da.. Bestemte meg for å stå opp.. Tror han hadde drømt eller noe, for han gråt litt på fanget mitt.. Koste oss foran god morgen Norge..

Nå ligger han på lekematta si og leker fint for seg selv, blid gutt

Konklusjon: Er veeldig trøtt (hehe) men får vel si natta var bedre enn forrige natt.. =)

Og da kan den bare bli bedre ikke sant??

Skrevet

Høres jo kjempe flott ut.Sikkert ikke så lenge til du får mer sammenhengende søvn om natten:)

Skrevet

3.natta..

I seng litt før 21

Våknet første gang for smokk i 23.30 tiden (!)

Deretter våken for smokk 3 ganger etter det..

Kl. 0315 var han mer urolig, gråt mer.. Kunne ikke gi smokk bare.. Tenkte da at vi skulle prøve til 04, og hadde han ikke roet seg innen det, skulle han få mat.. 03.55 roet han seg og sovnet rett før 04..

Sov til 05.45 (!) og fikk 160ml MME

Sov til 07, fikk smokk og deretter til 07.30 - morgen =)

Må vel si at dette var bedring ja =)

Men litt slitsomt med å være opp tre kvarter midt på natta.. Vi håper på at det slutter, hehe...

Ha en fin dag jenter =)

Skrevet

4.natta...

Natta klokka 21 som vanlig

Våknet 2 ganger for smokk (!!!!) fra 21-04

Våknet 04.30, fikk 160 ml mme

Våknet 07 - morgen

Nå er klokka 08, og han sover litt til.. Så nå er det senga litt til for meg..

Dette virket!!!!!!!

Målet var natt til mandag uten noe særlig våken på natta, og det tror jeg skal gå bra jeg.. Dette tok 4 netter =)

Er såååå fornøyd assa!!!

Ha en fin morsdag jenter =)

Skrevet

Så flink du har vært! All ære...:) Og så morsomt at du skriver for hver natt; lurer alltid på hvordan det har gått når det blir stille etter første innlegget. Hvor mange ggr fikk han mat på natta før?

Skrevet

Han har fått 2-3 måltider på natta, og nå er det bare 1.. =)

Med tiden skal vi nå begynne å drøye dette ene måltidet nærmere og nærmere morgenen hvis du skjønner.. Først nærmere seks, så nærmere syv osv.. Men jeg er fornøyd med ett måltid jeg, hvis han kan sove til mellom 07-08 =)

Skrevet

Så flink du har vært!!:):)

Vi har plan om å begynne med det samme neste uke, og kjenner jeg blir mer motivert av å lese sånne her positive innlegg! Bra jobba!!!:)

Skrevet

Så flink du er :-)

Bare 1 spørsmål, når gullet mitt ikke bruker smokk hva skal jeg trøste med??? Uff.... gruer meg til avveningen. Hun blir 6 mnd om 2 uker, så vi får begynne snart...

Skrevet

Væren*78:

Jeg ville da prøvd med vann på flaske, og rett og slett bare stryket over panna og kinna.. Og prøvd å roe ned så godt som mulig..

Lykke til!

Er så deilig at det funker!!

Merker dagene er annerledes og, har fått sååå mye bedre rutiner på måltidene, da han er ordentlig sulten til hvert måltid. Får gode porsjoner med 3-4 timers mellomrom.. =)

Skrevet

5.natta..

(Målet mitt var at denne natta skulle være slik jeg har prøvd på, at vi kunne starte denne uken uthvilte.. dvs 4 netter innkjøring, og fra 5.natta skulle vi være glade)

Natta 21

Våken for smokk 01.30

Mat 04.45

Morgen 07.30

*SMILER*STOLT*UTHVILT*

Jeg er sååååå glad =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...