Gå til innhold

Det er lavmålet som råder her inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er poenget med å legge ut linker som identifiserer enkeltpersoner med bosted, utseende, psykiske problemer og ikke minst latterliggjøring av denne personen?

Det første som slår meg er at den som legger ut slikt som dette har et stort behov for å hevde seg selv. Man kan vel kanskje ikke synke lenger ned enn å latterliggjøre og sparke på de som er nederst på stigen?

Neste gang kan det være deg, din kjære, en av foreldrene dine eller noen i vennekretsen som havner i en uutholdelig situasjon.

Ville du da fortsatt velge å latterliggjøre de?

Nei, det er lavmålet som råder her inne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen!

Kunne ikke vært mer enig.

Skrevet

Tror vel snarere lavmålet råder på youtube og hos alle de som sitter med mobilen klar for å filme noe/noen...

Skrevet

Helt enig deres høyhet.. hehe=)

Men ja, syns det vitner om umodenhet og manglende empati, tenk å sitte her og fråtse over andres elendighet..!

Skrevet

Og dobbeltmoralen... Jeg er ganske sikker på at mange av de som kritiserer mamma25 for dette innlegget, er de samme som har vært med på innlegg som:

- "Pia Haraldsen er kjempeteit!"

- "åssen går det an å ha så mange stygge sko som hun i luksusfellen"

- "du er teit i hue som lar ungen din bruke smokk i en alder av 3 1/2 år"

Og så videre....

Skrevet

Scorpiogi

De som fortsetter å spre slike linker er like ansvarlig som opphavsmannen.

Jeg kan faktisk ikke se gleden i det!

Skrevet

Ja det kan nok være...

Men ikke når et menneske er så langt nede at de ikke ser det selv.

Skrevet

Det er skammelig rett og slett. Vitner om at enkelte har noen fundamentale mangler når det gjelder modenhet og viten om "rett og galt"

Skrevet

HKH:

Jeg syns ikke å hakke på en spesiell person for dette er måten å få slutt på denne filme-alt-næringen.. Man begynner i feil ende.

Samme som de elevene som tar mobiler med seg på skolen og filmer i garderobene.. Nytter ikke å ta en og en for dette.

Og hvis en skal gi kritikk for dette bør en holde saklighetsnivået noe høyere enn det som blir gjort i enkelte tråder. Jeg bllir mer provosert av menneskers måte å adressere hverandre, enn av selve prinsippet det blir diskutert.

Men jeg er enig i at det ikke er noe særlig å filme folk som dette for så å legge det ut på nett. Er det først på nett er skaden allerede gjort..

Skrevet

Det er kanskje litt å ta av dette her eller?

Filmen er sett over 120 000 ganger. Hvor mange brukere er det her inne som har sett den? 18? 23? Kanskje 50?

Skrevet

går ikke ann å sammenlignen folk som legger ut info om seg selv på nett og som fremstår som offentlige personer, men psykisk syke folk da! Er man en offentlig person så må man forvente litt hets, og legger man ut personlige ting om seg selv på nett så må man forvente at folk er uenige om evt sutt bruk. DERIMOT så legger man ikke ut en link av folk som ikke selv har blitt bedt om å filmes i et raserianfall på bussen eller hva det er nå hun har. (jeg har ikke sett filmen) Og i tillegg informerer hvor damen bor..

Skrevet

Å ta av??

Om jeg eller noen av mine hadde blitt filmet i en slik situasjon ville jeg hatt akkurat samme reaskjonen.

Men da sier det vel mer om hvor lista ligger på youtube og DiB....

Lavmål.

Skrevet

Jeg sier ikke at det er riktig. Men denne tråden gjør jo akkurat det samme.

Skrevet

må baer skrive under her.. er så unødvendig å ligge ut slike ting. uansett om det er lagt ut på utube eller hva.. som nevnt over her, når folk fortsetter og sende det videre er de medskyldig i å henge ut personer.

SYntes det er kvalmt. Får vondt i magen av den stakkars damen..

Tenk om det var dere...

Skrevet

Enig med deg, solstråle69.

Endel er så moralske i et øyeblikk, mens i det neste er de verre enn verst.

Dette klippet var jo tragisk, men det ligger på youtube, ikke her... Går det ikke an å varsle youtube heller da enn å skrive indignerte innlegg her?

Skrevet

Hva om noen hadde filmet en stygg krangel mellom mamma25 og kjæresten hennes, ville det da vært greit at de la det ut på you tube lurer jeg på.....

Samme om det er 18 herfra som har sett det, jeg tenker hun har sendt den godt rundt på facebook også. Og det er jo ikke bare hun som har skyld i det, men man kan da ta avstand fra slikt å ikke sende den videre...

Skrevet

men dette her blir jo også uthengign i så tilfelle. Drar inn navn fra en annen tråd, for å uthenge en spesiell person.. med en gang en gjør det er en jo ikke bedre selv.. feil måte å diskutere på, mener jeg.

Skrevet

Som du kanskje ( eller ikke ) har lagt merke til har jeg ikke nevnt noe navn i dette innlegget....

Og det gjorde jeg med hensikt for å slippe uthenging av en annen person.

Skrevet

yepp

men synes det er mye som er lavmål her inne da. Nærmest som et mobbested for voksne til tider der man kan være anonyme og lirke ut av seg all mulig dritt

Skrevet

HKH, det var ikke deg som dro inn navn nei. Var noen over her en plass..

Ja, jeg la merke til at du ikke brukte navn, det syns jeg er fint.

Blir lettere å diskutere konstruktivt da! :o)

Skrevet

Enig at noen innlegg og noen svar er rimelig lavmål,ja.. syns det er helt forferdelig at man skal henge ut folk på den måten... ikke rart det er krig i verden......

Skrevet

Jeg er enig i at det ikke er særlig fint å legge ut en slik link, men jeg er litt nyskjerrig på hvordan reaksjonen hadde vært om det var en annen enn mamma25 som hadde lagt den ut.....Noen av dere er "gribber" når det kommer til henne.....

Skrevet

Nok en gang, jeg nevnte IKKE navn i mitt innlegg, min reaksjon på slike innlegg hadde nok vært lik hadde det vært noen andre som hadde lagt den ut....

Setter man seg selv i gapestokken med smakløse innlegg, drittslenging og andre ufinheter, så må man nesten regne med reaksjonen - enten den ene eller andre veien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...