Gå til innhold

Hvordan gjøre bruddet lettere for stebarnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen har tips eller egne erfaringer fra dette, vil jeg gjerne høre om det. Stesønnen min har tatt mitt brudd med faren ganske tungt, og jeg tilbringer så mye tid som mulig sammen med han for at han skal forstå at jeg ikke svikter han ved å flytte ut. Jeg vil at han skal vite at jeg er der for han når han vil, men gjør jeg en feil ved å tilbringe så mye tid sammen med han? Det virker som han setter pris på at jeg er sammen med han, og det virker som han blir beroliget av det. Men bør jeg gradvis tilbringe mindre tid sammen med han, slik at en eventuell ny stemor i fremtiden ikke får "problemer"? Jeg føler at jeg gjør det rette nå, men synes det er vanskelig å vite om jeg skal fortsette å gjøre det slik og evt hvor lenge..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært i den problemstillingen! Men kan tenke meg at det varierer i hvert tilfelle. Er gutten veldig knyttet til deg, kan det kanskje være greit med en gradvis avvenning, slik at omveltningen ikke blir så stor med en gang for han. Og når du er så flink til å vise barnet at du bryr deg, tror jeg det er positivt! At ikke han sitterigjen med en følelse av at han ikke var god nok/du ikke var glad i han.

Men hvor fort en skal minske kontakten etterhvert... Hva sier magefølelsen?

Skrevet

Snakka om at kaste sten i glasshus...

Jeg flytta ut på mandagen og det siste far sier er at de skal ta seg en tur innom så barnet får sett hvordan jeg bor og bli trygg med det. Og klart jeg skal få hente i bgh og få "låne" barnet en ettermiddag.

Nå?

Nei nå har jeg spurt 2 ganger om at møtes men nei nå vil han plutselig at h*n skal bli vant til at jeg ikke bor der lenger og at vi må vente lite med at møtes.

H*n er 5.5 år og skjønner utmerket at jeg ikke bor der lenger!

Hvis vi møtes først når pappa har barnet neste gang så har det gått 4 uker siden jeg såg det sist. Jeg er redd for at de 4 ukene fra hverendre gjør at h*n blir litt sjenert og vår kjemi er borte.

Hva hvis h*n tror at JEG ikke vil møte det lenger, er glad i barnet?

Men for at svare på ditt innlegg Dolphin, du har jo en del kontakt med sønnen og jeg synes du skal fortsette med det hvis du ser at gutten har godt av det. (og du da såklart)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...