kariuss Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hei. Jeg har nettopp begynt med nan, babyen er 4 uker, får aldri nok melk uansett hvor lenge og mye jeg ammer. så da er valget å starte på nan. Jeg ga istad ca 30 ml, men han virket ikke fornøyd så etter en time fikk han ca 50-60 ml litt med litt malt ekstrakt oppi. da kom abaolut alt av den siste flasken opp igjen. Det bare fløyt over! har jeg gitt han for mye, eller? trodde ikke 80-90 ml er for mye. SYns han gulper så mye etter jeg begynte på nan. er det vanlig, noe man kan gjøre for å unngå så mye gulp, vet ikke om jeg gir for lite eller mye jeg..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Er han blid og fornøyd eller sutrete? Hvordan er vekten? Har du forsøkt å pumpe deg? Viktig å tømme brystene skikkelig for å beholde/ øke produksjonen. Ammete? Den nesesprayen alle skryter av? Husk å drikke mye, ha med deg en vannflaske eller noe når du ammer. Kan høres ut som magen til babyen din ikke er så happy med nan. Kan være at han hadde forspist seg, men om det skjedd igjen og igjen ville jeg droppet det. Evt. kan du kombinere.. Om du ammer så kan pappaen gi mm du har pumpet, evt. mme i starten av og til så du får hvilt, for det er viktig med overskudd når man ammer. Barna våre har melkeallergi og tåler ikke mmerstatninger som nan ol. men får noe som heter prosobee på apoteket. Eldste har også reflux og gulpet mye, han har fortsatt litt sure oppstøt, men gulpe mye gjør de fleste små babyer, lillesøsteren her ble mye bedre da hun rundet 8 mnd.. Om det vedvarer kan dette taes opp hos lege. Har han magesmerter? På helsestasjonen kan du låne en elektrisk brystpumpe.. Av erfaring kan det gå trått i starten og det er ikke lett og koselig slik man hadde forestillt seg, men etterhvert går det bedre ;-) Det også forskjell på unger hvor mye de orker. Eldste her drakk mye og spiste doble porsjoner, mens lillesøster var 6 mnd. før hun klarte 90-100 ml. Prøv deg frem. Og selv om ammingen går litt tregt i starten så sulter han ikke i hjel ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå