Gå til innhold

Hva gjør jeg galt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 4 mnd, spiser hver 3 time dagtid, velling med 3 skjeer grøt formiddag og 3 skjeer pulver til vanlig grøt rundt middagstider. 200 ml pr måltid mme. Siste måltid rundt 21 men våkner rundt 2-3 for en flaske 200 ml. Hvorfor sover hun ikke hele natta ? Sover 3-4 timer dagtid fordelt på 2 dubber ikke senere enn 18.00. Begynte med tynn velling allerede når hun var 3 mnd, jeg ar vel ikke ødelagt noe innvendig ? Men hun er jo alltid bli og fornøyd da..... Hva er dine beste råd for å få bebbisen til å sove hele natta ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, sove hele natta? Det gjør ikke tulla mi på 6 mnd heller :)

Du må nok bare smøre deg med tålmodighet, de har små magesekker, som må fylles opp med jevne mellomrom, sånn er det bare med de små :)

Viktig, når de våkner om natta, ha det mørkt, IKKE noe hompetitten og lek, bare rolig liksom... :)

Jeg for min del har ei lita tulle som har SPYSYKA :((((

- tror neppe jeg orker skole i dag nei....

Skrevet

Jeg vet hun kan, har sovet 10 timer pr natt inoen uker, men så var det plutselig tilbake med et nattmåltid igjen.... og så virker det som nesten alle her inne har bebbiser som sover hele natta fra de er noen mnd gamle , bare lurte på hva de gjør ?

Hilsen HI

Skrevet

hei hei!

sønnen min har stort sett sovet hele natten fra han var 2 mnd.. men når han hadde økeperioder og trengte mer mat, så begynte han å våkne igjen.. da prøvde jeg å gi han to litt tettere måltid sent på dagen, og passet på at han fikk nok å drikke også.. det hender nå også at han våkner og vil ha mat.. men stort sett sover han hele natten. håper det ordner seg for deg!! det er som du sier at det fint går an, de klarer natten uten mat!!

=)

Skrevet

her soves det ikke hele natta... spiser bare mer og mer føles det som.. han er 6 mnd om noen dager... har aldri sovet hele natta han da... så gleder meg veldig til det skjer! Her har jeg prøvd ekstra tette måltider rett før legging, men ikke funket... grøt til kvelds funker heller ikke... prøver å gi smokken, men det holder i 2 min hvis han er sulten! Så da vet jeg nesten ikke mer å prøve jeg... skal ut å reise om 2 uker og etter det blir det eget rom på han.. kanskje det hjelper litt.... krysser fingrene! Ellers blir det vel kanskje ferber etterhvert da... er sykt trøtt om dagen jeg nemlig...

Skrevet

Min på 8 mnd sover heller ikke natten igjenom.. Har gjord det nesten en gang men et var den ene gangen... Han får ikke mat på natten lenger heller men er våken forde....

Litt tidlig å "kreve" at de skal sove igjenom når de er så små som din...

Skrevet

Hva du gjør galt? Du har for store forventninger, det er slettes ikke uvanlig at en 4 mnds baby er våken for mat på natta. Jenta mi på straks 10 mnd er fortsatt våken på natta for mme. Ikke fullt så ofte nå lenger etter at vi kuttet puppen da, men fortsatt innimellom.

Og det at man tror de kommer til å sove natta igjennom når man begynner med grøt, er en myte. Ingen av mine har gjort det, og svært få av andre jeg kjenner også. Noen er heldige, men de fleste gjør ikke det.

Skrevet

kan ikke forvente at en på 4 mnd sover hele natta, selv om du vet at hun kan det. søvnmønsteret dems forandres hele tiden, og nå KAN hun det tydeligvis ikke.

min er 6 mnd og sover absolutt ikke hele natta. sånn er det bare.

Skrevet

det er nok bare en periode, sånn var mine to første, de også begynte og våkne på natta rundt 4 mnd alder.... hvordan d blir m nr 3 aner jeg ikke, han er 7 uker og har gått fra og få mat en gang om natta til plutselig tre!!!! d r vel bare sånn d er :-)

finnes ikke noen oppskrift på disse barna :-)

du har ikke ødelagt noe innvendig..

hva m og prøve grøt om kvelden, hvis du da ikke allerede gir d...

vi snakker ikke til vår baby om natta, alt foergår stille og rolig,

Skrevet

Du kan nok ikke forvente at en så liten baby skal sove hele natten altså! Lillemor på 9 mnd sover ikke hele natten...

Skrevet

Oi bare jeg som har bebis som har sove hele nattta fra de var nyfødt?

Nå er hun snart 6 mnd og sover fortsatt hele natta. Våkner hun gir jeg henne smokken så er d tilbake i drømmeland. Her skrikes d ikke når hun våkner heller, hun bare ligger å prater i senge og venter på at noen tar hennes opp.

Så jeg har vel ikke så mange gode råd å komme me. Men når hun blir litt eldre så kan hun våkne bare av at hun er tørst, så da er d lurt å ha en kopp vann stående på nattbordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...