Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har ei jente på ca 5uker, hun vil overhode ikke ligge alene i sengen sin når kvelden nærmer seg.. på dagtid sover hun som en drøm, alene i sengen.. mens på kveldstid åpner øynene seg så fort hun kjenner madrassen.. innimellom sover hun i 5-30 min,prøver da å roe henne ned å få henne til å sovne i sengen igjen, dette fungerer sjeldent, så ender med att vi må ta henne opp å få henne til å sovne igjen hos oss.. slik kan vi holde på i 4 timer før hun endelig sovner "for natten" ( noen timer) vet hun ikke er gamle jenta, men er veldig frustrerende for jeg vet hun er stup trørr:) noen som har noen tips om hvordan vi kan få henne til å sove i sengen???
Ladybug~N&E Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 hvordan er lyset på rommet? er det forholdsvis lyst der inne når hun sover på dagtid? for om det er bekmørkt når hun skal sove på kvelden kan jo det kanskje være en grunn. hva med nattlampe? er hun vant til lyd? om det blir for stille finnes det noen som reagerer på det. venninna mi spilte klassisk musikk for sønnen sin da han skulle sove;) legger du henne før hun er stuptrøtt eller venter du til hun er såpass trøtt at hun ikke får sove? men når alt dette er sagt så er de fleste ganske uberegnlige i denne aldreren;)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 vi har nattlampe på rommet hennes, begynner å legge henne når hun sovner av seg selv i stua sammen med oss, men trenger egentlig bare å stå ved rommet å vente på att hun våkner.. he he godt mulig det blir for stille for henne på sitt eget rom, men det hender jeg sovner hvis jeg ammer henne på kvelden i min egen seng, og da sover hun helt fint.. sier til meg selv att det er en slags "redd for å være alene/seperasjons angst" he he men vet ikke om det er mulig jeg?? Hun er aldri stup trøtt når hun blir lagt i sengen, hun sovner jo så fort vi tar henne opp, prøver innimellom å vente med å legge i sengen igjen til jeg vet hun sover ordentlig, men dengang ei:( hun er heller aldri sulten når hun blri lagt... regner med att det løser seg etterhvert, men hadde vært godt å få lagt seg men typen innimellom he he
Ladybug~N&E Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 legg henne før hun sovner. da venner hun seg til å bli lagt for seg selv. for når hun sovner i stua og legges i senga så merker hun fort at hun er alene og da våkner hun jo opp på et helt annet sted enn der hun la seg. sånn som det er nå er hun jo vant til å sovne hos deg/dere. bruk et par uker på å venne henne av med det. legg henne før hun sovner, sett på litt lav beroligende musikk om det trengs. det beste er jo uten (man får babymusikk, gjerne klassisk, det har en bevist effekt på småunger) legg en t-skjorte det lukter mamma av ved hodet hennes. du bør ihvertfall slutte å la henne sovne hos deg/dere. hun må lære seg å sovne av selv selv. i egen seng. ikke i noens armer;)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 tusen takk for rådene:) prøver det fra i morgen av vi.. har blitt fortalt att hun er for liten til att det skal forlanges att hun sovner alene i egen seng, derfor vi har lagt på oss denne (u)vanen;) det går jo bra på dagtid ikke sant, men natt og dag er ikke det samme.. he he dette blir jo også en dårlig døgnrytme for mor:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå