Gulp Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Ser det er en tråd om det nedfor her, men hvordan gjør legen det? Har sett (på Tv...) at noen blir lagt på operasjonsbordet og øynene blir holdt oppe med klemmer. Mens andre bare får noen stråler innpå øyet, og that`s it. Er det for noe annet enn nærsynthet? Og hvilken bedøvelse får man? Og hvorfor får noen det dekket av staten? Mange spørsmål her!
Bolla med lille nurket. Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Tror noen får litt dekket viss de er f.eks uføretrygdet osv.Jeg tok laser for en tid tilbake.Betalte alt selv da.Kosta meg 30.000,men verdt det. Selve laseropr.tok bare ca 20 sek.pr.øye.De bedøvde først med dråper.Det var ikke vondt før tiden etterpå.Jeg brukte sm.stillende en ukes tid og hadde tåkesyn 2 ukers tid.Den første uka klarte jeg såvidt å åpne øynene,hehe.Ble lite tv kan du si.Men idag er de helt fine,perfekt syn.
Gulp Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Ok, og hvordan ble operasjonen utført?? Ser så skrekkelig ut med sånne klemmer som sperrer øynene opp. har litt noia for ting som er borti øyet....
*Kattemor* fikk jente Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Ser at det er mitt innlegg du sikter til, Blondie =) Operasjonen blir utført med laser. Hvordan man ligger/sitter vet jeg ikke. Man får bedøvende dråper på øynene, men om ikke det er nok får man mer smertestillende. Jeg får operasjonen dekket fordi det er tungtveiende grunner for det helsemessig. Det må øyelegen vurdere i hvert enkelt tilfelle. Uansett, gleder meg veldig til å få det gjort :-) Hilsen
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Finnes to typer laseroperasjon for øynene: LASIK og LASEK/ELSA Du kan lese mer om det her: http://www.godtsyn.no/lasik-og-lasek/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå