Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hei, er 19 uker kommet og har vært på vanlig UL på sykehuset. Fikk beskjed at kanten av morkaka akkurat dekker over fødselskanalen, så hvis den ikke flytter seg med at livmoren vokser, kan jeg ikke føde normalt. Hun sa at jeg skulle til ny UL i uke 32 for å se om den har flyttet på seg. Hun regnet med at det ikke ville bli noe problem. Noen som har fått beskjeden at den ikke har flyttet på seg? Hva med sex, skal vi være forsiktige? Hilsen en som lurer..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Har ikke hørt noe om at vi må være mere forsiktig pga det... Noen andre?
lisenr3 Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Da hadde de nok sikkert sagt det når du var på UL... Tror ikke du skal bekymre deg over det...bare å håpe på at den flytter litt på seg før fødselen..og gjør den ikke det- så er det jo ikke krise...da får du vel keisersnitt tenker jeg:)
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2008 Leser i en bok jeg fikk for 5 år siden da jeg ble gravid med lillejenta på 4 som heter Den store babyboken. Der er det noen som spør om barnet kan ta skade av samleie, noe det ikke er, men så svarer de som skriver boken "men legen eller jordmoren kan si om det er noe unormalt f.eks. at morkaken ligger dypt eller foran livmorhalsåpningen." Det står liksom ikke spesifikkt at det kan by på problemer, om morkaken kan løsne litt og at det får konsekvenser slik at barnet ikke får i seg nok næring eller noe.. Får spørre legen neste gang jeg skal dit i Mars... Takk for svar!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har morkaka litt langt ned (men er usikker på om den dekker fødselskanalen - fikk bare beskjed om at den var "litt langt ned" men at det helt sikkert vil rette seg etterhvert), og skal inn til ny UL i uke 32. Fikk ingen beskjed om å være forsiktig i forhold til sex (eller noe som helst annet for den saks skyld) - man skulle jo tro de sier i fra dersom det er sånn?
Crhanne Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Jeg hadde forliggende morkaka med føste mann, men den låg ikke langt ned. Så var ikke på noen ekstra kontroll. Har forliggenmorkaka nå også,å den ligger langt ned. skal tilbake på kontroll i uke 32. Fikk heller ingen beskjed om å være forsiktig eller noe på ordinær ul. Skal til legen mandagen,skal høre med han om det er noen risiko ved sex, tonge løft osv.
eple3 Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Hei, Jeg har også forliggende morkake (dekker ikke mormunn), det ble oppdaget ved sjekk pga plutselige blødninger (uten smerter), så jeg skal være forsiktig med all altivitet og ble sykemeldt for 2 uker. Når morkaken er forliggende er det økt risiko for blødninger, men hvordan det er med sex dersom en ikke har blødninger, det vet jeg ikke... Skal til ordinær UL om 2 uker og håper den flytter seg oppover..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 over 50 % har det problemet. Men kun et få tall må ta KS. Så ingenting å beskymre seg over..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå