Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Har ny jobb, men har lyst å få nr. to før det går for lang tid mellom. Er det akseptabelt å bli gravid etter noen måneder i ny jobb? Hvor lenge bør jeg vente? Jeg er veldig fornøyd med den nye jobben og vil gjerne bygge opp mest mulig god erfaring først, men har også lyst på en liten til...jeg er 31 forresten.
2nj♥ Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Vet ikke hva som er akseptabelt, og det varierer sikkert fra arbeidsgiver til arbeidsgiver og fra sjef/leder til sjef/leder og fra person til person, men jeg synes det burde være akseptabelt Og blir du gravid så skal du jo gå gravid en stund og kan mest sannsynlig jobbe det meste av tiden, så da går det jo endel måneder før du går ut i permisjon. Jeg ville ikke ventet lenge med å begynne prøvingen iallfall, for det kan jo også hende at det tar litt tid før du blir gravid....
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Jeg er i samme situasjon. Har prøvvetid på 6 mnd, så tenkte å vente til den er over, for da får jeg sannsynligvis lønnsforhøyelse, pluss at jeg rekker å lære meg jobben skikkelig før jeg skal ut i permisjon. Blir jeg gravid nå risikerer jeg å bare lære meg litt (kanskje blir man syk i svangerskapet - hvem vet?) og må læres opp helt fra bunnen av når jeg kommer tilbake.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Virker som dette er en vanlig problemstilling, jeg er også i denne situasjonen. Jeg har bestemt meg for å jobbe et halvt års tid før jeg evt blir gravid. Skulle gjerne blitt gravid tidligere, men det er litt av hensyn til arb.giver også. Ved å gjøre det på denne måten rekker jeg å jobbe over et år før jeg skal ut i permisjon, og jeg slipper å risikere å bli sagt opp i prøvetiden fordi jeg blir gravid (Vet at de ikke har lov til det, men kan jo hende de finner en annen unnskyldning). En annen ting jeg tenker mye på er at det blir vanskelig å si fra på jobb at man er gravid.. Etter et halvt år har jeg i hvertfall blitt kjent med folk, så det er kanskje lettere da, enn om det skulle skjedd med en gang? Selv om arb.giver ikke kan si noe på det, så har jeg faktisk forståelse for at det kan være litt frustrerende at en som er helt ny blir gravid med en gang...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 HI Har ikke du nettopp skrevet ett innlegg om spurt om det samme?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 HI her. Eh, nei, det er første gang jeg spør. Hvordan det? Kan tenke meg at det er mange i samme situasjon, så det er sikkert andre som har spurt før meg, men. Jeg tenkter forresten likt som de over, at et halvt år er passe å vente, men synes det er vanskelig...
@nemone Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Her er min historie: Takket ja til en utfordrende og spennende lederjobb i desember 2006. Så, tidlig i januar, testet jeg positivt - gravid igjen! Graviditeten var overhodet ikke planlagt. Jeg begynte da i ny jobb, og måtte fortelle etter en uke der at jeg var 3 mndr på vei med nr 2.... Som sjefen min sa - dette er veldig koselig, men passer veldig dårlig, men vi må fikse dette og lykke til! Var da i den nye jobben 6 mndr før jeg gikk ut i permisjon. Ikke optimalt, men sånn ble det. Har ikke verken hørt eller følt noe negativt om det - annet enn fra et par av mine medarbeidere. Jeg tenker som så at det passer aldri å få barn jobbmessig - så det er bare å klinke til. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå