HelenFlores Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Noen som bruker krykker som avlastning ved lengre gåturer? I såfall, hvor fikk dere tak i de og hvordan bruker dere de? Skal til Oslo på en langweekend med to venninner nå om to uker (i uke 32) for å besøke en tredje og vet det kommer til å bli en del tråkking, så tenkte krykker kunne være greie å ha som avlastning da jeg sliter en del med ryggen og bekkenet.. Har snakket med fysioterapeuten min om det, og som hun også påpekte så skal de jo ikke brukes fast da det bare gjør at en blir stiv og værre. Men bare på denne turen tenkte jeg kanskje det kunne gjøre ting litt enklere. Kommer jo selvsagt til å tilpasse helgen litt etter meg og formen og jentene vet å ta hensyn. Men har ikke noe lyst til å føle meg som den sinken heller:P Har hørt man kan kjøpe krykker på KK men det er så kronglete å komme meg dit. Noen som vet om de kan kjøpes eller leies på legevakten her i Bergen?
duracellmamma Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 hei tror det kan hjelpe å avlaste deg litt ja:) men du kan jo også leie på legevakten i oslo sentrum mot depositum:)
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Det hjelper helt klart meg når bekkenløsning er på sitt verste.. men sikkert lurt å sette i gang å prøve litt nå..ellers tenker jeg du kan bli ganske så sliten i armer o.l om du plutselig skal traske i oslo en dag med krykker og ikke er vandt med det..?
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 glemte å skrive hvordan jeg bruker dem da.. jeg går, og flytter krykkene for annenhvert skritt. altså hinker ikke som ved beinbrudd da:) Hjelper masse
lille sprelle Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Spørs hvor du bor ifht hvor du kan leie krykker. Sjekk med servicekontoret i kommunen din!
HelenFlores Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2008 Takker for svar:) Fårta en telefon til både KK og legevakten og høre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå