Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Eller er det foreldrene sin skyld at ungene oppfører seg som idioter?
mammame3avleggere:o))) Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Helt klart foreldrenes skyld, og jeg er ikke lærer........Har vært mamma i snart 13 år, og er sjokkert over ansvarsfraskrivelsen til mange foreldre!!!
ALIICE Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Det er nok foreldrene sin skyld ja. Ungene er så vant til å kunne forhandle seg fram til ALT, at de har ingen mulighet til å rette seg etter beskjeder/ting de blir bedt om å utføre.
Grorüd.. Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Litt begge deler, kanskje. Jeg har blitt oppdratt til å være disiplinert, så derfor er jeg det. Men, på alle skoler jeg har gått (gått 4 forskjellige skoler) går det igjen hos de fleste lærere - de setter ikke seg selv i respekt overfor elevene. Skal jeg komme med ett tall, vil jeg si at 1 av 6 lærere jeg har hatt opp i gjennom skolegangen har satt seg selv i respekt, resten har vært "puse"-lærere som bare nikker, smiler og godtar dritt fra elever..
Grorüd.. Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Trykket litt for fort gitt.. forts: Men, såklart, dritten har jo og elevene lært ett sted... Så der har nok foreldrene mye av skylda..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Er nok skolen ja, var andre tider med spanskrør og konsekvenser tenker jeg!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Hva er disiplin og hvem oppfører seg som idioter/urokråker? Hva er uro i klasserommet?
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 tja.. for lite disiplin i skolen - tyder jo ofte på for lite disiplin i hjemmet. Mange bortskjemte unger. Finnes ufattelig mange uforskammete unger rundt omkring. Og da snakker jeg om unger fra 7 år og oppover - der du faktisk forventer at de har en viss respekt for voksne mennesker, og ikke minst andre barn
Fleskepølsa Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Forhandlingsbarn + lite konsekvenser + negative foreldre + enhetsskoleprinsippet = anarki i skolen + lite læring Enkelt regnestykke!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Hvor er det anarki i skolen? Nå har jeg vært en del rundt på skolene i Bergen, og jeg har ikke sett anarkistiske tilstander (selv om det kanskje ikke hadde vært så dumt?) noe sted. Det jeg imidlertid ser er arbeidsmåter jeg ikke er vant til fra egen skolegang. Elevene er mye mer aktive, i motsetning til min generasjon, som ble forventet å sitte taust på pulten å følge med på hva læreren gjorde slik at vi kunne kopiere det. Når elever arbeider og diskuterer engasjer, blir det ofte litt høyt lydnivå. Dette er ikke det samme som støy og lite disiplin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå