Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 I går hadde jeg låst ytterdørene (var hjemme alene). Samboeren min har ei tante som kan finne på å komme hver dag, så da det ringte på døra gadd jeg ikke åpne siden jeg var sikker på at det var henne. Ringte på et par ganger, samt at døra ble prøvd. Så hørte jeg at en nøkkel ble stukket i låsen og døra låst opp. Inn kommer svigerfar med broren sin på slep! De skulle ordne noe her i huset, men det visste verken jeg eller samboeren min om. Syns dere dette var litt drøyt eller overdriver jeg? Kan samtidig nevne at huset vi bor i tidligere var eid av svigers, så det er muligens derfor de tar seg sånn til rette.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Dette synes jeg er drøyt ja! Har ikke noe å si om de har bodd der tidligere, det er dere som bor der nå!!! til og med når en leier ut bolig har en ikke lov til å gjøre slik. De må såfall gi dere beskjed at de skal komme for å fikse noe!! Jeg hadde byttet ut låsene på huset jeg dersom de utnytter nøkkelen på den måten!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg syntes det var veldig drøyt spesielt siden det ikke var noen av dere som faktisk bor der som visste om det!!!!! Kanskje en ide å ta en prat om hvor grensen går? Hva om dere hadde ligget nakne på stuegulvet og hatt sex??? Hadde ikke vært så veldig koselig å fått svigers inn døra da kanskje....
2 fine små Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Helt i begynnelsen av forholdet vaart, da jeg begynte aa bo litt hos sambo, hadde svigermor noekkel til leiligheten hans. Vannet planter, tok inn post osv naar han var borte. Helt normalt.... Men da jeg kom inn i bildet, ga jeg beskjed til sambo - foer noen ulykker - at moren ikke kunne komme ned paa egenhaand og laase seg inn og i hvert fall ikke ringe paa, og hvis ingen aapnet, laase seg inn. Som jeg sa den gangen: "Jeg skal i prinsippet kunne ligge paa gulvet akkurat saa paakledd og gjoere akkurat hva jeg vil" Hehe, da skjoente han at han maatte gi beskjed ja. Saa fra da av ble hun "gjest" og vanning av planter, panting av flasker (!), sporadisk oppvask og annen "innblanding" forsvant sakte men sikkert. Det gjorde susen da hun druknet en plante, og jeg sa at vi proevde aa toerke den ut litt, fordi den var overvannet. Da skulle man sett en som toemte ut vannet og skammet seg litt.. Nei, dine svigerforeldre skal faktisk ikke ha noekler til huset en gang, spoer du meg... =o) Spesielt ydmykende da du faktisk var hjemme og valgte aa ikke laase opp, men kanskje de skjoente noe da? Haaper det. Det er ikke deres hus lengre, og de er gjester naar de er der. Dersom dere har faatt huset "med betingelser" om at de har lov aa mene noe om ting som skal gjoeres/ikke gjoeres der, saa regner jeg med at dette er klargjort paa forhaand. Invaderende aa bare komme inn ja, haaper du ble ordentlig sint!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Ikke moro nei! Jeg har noe av samme erfaring, bare at her vet sambo at svigerfar er innom for å ordne div ting i huset når vi er på jobb. (Henge opp gardinstenger, male osv.) Men svigerfar synes nok vi er noen rotekopper. Står ofte litt småting på kjøkkenbenken etter oss om morgenen etter pakking av matpakker, frokost osv. Oppvaskmaskinen kjøres om natten, så den ryddes med en gang jeg kommer fra jobb. MEN svigerfar vil gjerne ha et ryddig kjøkken.... så han "rydder." Det ser veldig fint ut på overflaten, kjære vene, ikke misforstå. Men jeg må jo gå over alle skap og sette ting på riktig plass etter ham, han vasker opp hundeskåler og vannglass i samme vann, med samme oppvaskbørste (usj). Bretter klær som ligger over en stol e.l. Flytter ytterjakker og sko. Jeg blir litt fortvilt. Nevner det for sambo, men han bare rister på hodet. Tror ikke han bryr seg. Men jeg føler meg litt invadert. Jeg har det IKKE jævlig hjemme, det ser helt ok ut faktisk. Men når jeg ikke venter besøk så har jeg ikke samme behov for å ha det strøkent etter meg når jeg går hjemmefra om morgenen. Hva skla jeg gjøre? Vil gjerne si i fra, men vil ikke såre noen.
junijente fikk julijente Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Hva skulle svigers ordne i deres hus uten at dere visste om det da?!? Svigermora mi har også bodd i huset vårt før, nå bor hun i nabohuset, og har fortsatt nøkkel hit. Men (så vidt jeg vet) låser hun seg aldri inn her om vi har låst døra, selvsagt med unntak av når vi er bortreist og hun skal vanne blomster og fore dyr, eller i andre tilfeller hvor vi har sagt det er greit (om hun skal hente noe e.l.). Og de gangene hun låser seg inn på egenhånd har jeg virkelig tro på at hun bare gjør det hun skal, og ikke snoker e.l. Hun har selv sagt at hun ikke vil legge seg opp i hvordan vi har det, hun hadde selv svigermora si i nabohuset, og fikk visst omtrent aldri være i fred eller gjøre ting på sin måte. Ikke legger hun seg opp i hva vi gjør med oppussing osv heller. Mora mi var litt engstelig for at jeg såret svigermor, fordi jeg ganske raskt etter innflytting ville gjøre om på en del både inne og ute (sambo hadde gardiner o.l som hang igjen etter mora si, det var ikke helt min stil). Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte så langt som at det kunne såre henne, men da jeg spurte litt forsiktig sa hun helt enkelt at hun bodde jo ikke her lenger, og vi måtte få ha det slik vi ville, det var jo hyggelig med litt forandring også :-) Så her fungerer det veldig bra, men hadde hun låst seg inn og tatt seg til rette på egenhånd hadde jeg nok sagt i fra ja!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 De skulle fikse varmepumpa. Hadde jo ikke vært så vanskelig å ta en tlf sånn at jeg visste at de kom.. Skulle nesten ønske jeg var naken sånn at de hadde fått seg en lærepenge.
Lille Luna Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Hos noen menn skulle man tro at navlestrengen aldri har blitt klippet!;-) Det holder ikke å bare at mannen rister på hodet når slikt skjer. Foreldre og svigerforeldre kan ikke bare ta seg til rette på denne måten. Man må bare sette foten ned og si ifra...selv om det kan være skikkelig vanskelig. Man føler seg jo litt i takknemlighetsgjeld når de tross alt kommer for å fikse ting og hjelpe til. Men slik hjelp må komme når man selv har bedt om det eller man er enig om at de kan låse seg inn på forhånd synes jeg. Foreldre må akseptere at man har krav på privatliv, og at det er overtramp å bare ta seg til rette.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 mine svigerforeldre er akkurat lik. da vi kjøpte oss hus sa jeg til samboern at de ikke skulle ha nøkkel. da de kom å spurte etter en så sa samb at jeg ikke ville de skulle ha en. veldig kjekt. men når han er på besøk føler han seg akkurat som hjemme. skrur av varmekabler han mener vi ikke trenger å ha stående på. låser dører som ikke burde være d. når han å mannen min skulle montere parabol så hadde han festet den på helt feil side av veggen der vi ville ha den å bare borret et hull gjennom veggen å stappet ledningen gjennom. så kom vi hjem fra jobb den dagen såg vi at han hadde borret rett gjennom en list som viste KJEMPE godt. men han kom sag jo ikke inn i huset så han kunne ikke se hvor hullet såg ut. hva i he..... hadde han med å begynne med dette uten oss? da var jeg så FORBANNA!!!!
vaja Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 mine svigerser har reserve nøklen vår.. men de går aldri inn her hvis vi ikke er hjemme... har hendt ett par ganger at vi har glemt nøkklen hos mine foreldre å de bor 2 timer unna åss... så da er det litt greit at de har den... men begynner de å misbruke den så tar vi den tilbake.... å det vet de
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 litt vel drøyt ja! Har forresten opplevd noe liknende, vi leier leilighet i garagen hos svigers, og de har jo nøkkel. Våknet en morgen ved at noen bare låste seg inn (hadde ikke banket på eller ringt på), og gikk til kjøkkenet og styrte med noe. Nådde ikke kle på meg før de var ute igjen, så vet ikke hvem av dem som har kommet inn eller hva de gjorde der. forresten kl. 9 på en søndagsmorgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå