Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som vet alt:) Er syltet ingefær like sunt som hvis man kjøper roten og tilbereder selv? Synes syltet ingefær er utrolig godt og etter en titt på tv i dag ble jeg minnet på at det faktisk er veldig sunt også. Vet du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er stort sett sukker i laken, så nei. Men du kan jo prøve deg på bare å koke ingefærskiver i vann og se hvordan det blir sånn smaksmessig.

Skrevet
:( er vel den syrlig smaken jeg liker når de er syltet.....må kjøpe en rot å prøve som du sier....eventuelt finne oppskrifter som inneholder ingefær. Takk for svar:)
Skrevet

Mulig det ville la seg gjøre å eksperimentere med litt fruktsøtning - vann, sitronsaft og sukker er ofte basis i laken, men om du forsøker deg med å koke skivene i vann, og tilsette sitronsaft og f.eks tynne mangoskiver er det mulig du ville få noe av den samme effekten. Men jeg vet ikke altså, har bare laget en gang og da med ganske ordinært hvitt sukker.

Skrevet

Om jeg får blande meg så har jeg et lite tips;)

Syltet ingefær er lagd med eddik og sukker, derfor den syrlige smaken. Sukkeret kan erstattes med en veldig søt risvin som heter mirin eller sukketter i pulverform (husker ikke hva det heter, begynner på n).

Skrevet

Jeg har ikke vært borti oppskrifter med eddik, men da kunne det kanskje funke å erstatte med sånn japansk sushieddik - den er søtlig i forhold til vanlig; man behøver ikke sukker i sushirisen når man koker med slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...