Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et syte innlegg! Da jeg var gravid sa alle det er genetisk å få strekkmerker, da min mor-hennes søsken og mine søstre ikke har noen så sa de nei du får ingenting!! neida magen, rumpa(verst), låra , inniden av låra å hoftene! de sier de blir svakere ,men snuppa er 9 mnd! vil ikke at sambo skal se dem eller ta på magen min eller de nevnte plassene under klærne...!! er fornøyd med kroppen med klær på ,men uten fisj æsj fisj æsj!! hva kan jeg gjøre?! synes ikke de blir noe bedre å har prøvd MANGE kremer etc... angrer på at jeg ikke gikk NAKEN hele tiden før jeg ble gravid!! Er så urettferdig at noen får ingenting ,mens andre får alt.. det sliter virkelig på selvtilliten.... hoffda... vet jeg ikke er den eneste ,men i løpet av mitt liv-har jeg ikke sett en dame på stranda med strekkmerker... så jeg føler meg alene, blir heldress på stranda for min del nå;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her,men jeg har i tillegg giga kveser på samme plasser og 10 kg for mye,,,,vakker,NEI!

Skrevet

kjenner meg igjen... har også masse strekkmerker :( Føler meg ukomfortabel.. spesielt på babysvømming.. Sambo sa: " Men alle der har jo fått barn, så du er ikke alene om å ha d".. Men har enda ikke sett noe strekkmerke på noen av dem jeg:(

Skrevet

Følte det likedann til jeg lærte å sette pris på hvor priviligert jeg tross alt er. Født og oppvokst i Norge, frisk og rask og to nydelige barn. Ta f.eks den nært forutstående hungersnøden i sentral-Asia... Får satt "de store" problemene mine i perspektiv synes jeg,- tross alt er vi heldige som har mat til barna våre hver dag ;o)

Dette med dårlig selvbilde, det gjelder bare å bytte litt fokus. Når man begynner å tenke negativt om kroppen sin, tenk på hva du har som er bra som mange andre ikke har. F.eks, jeg har fast jobb, jeg er ikke fattig, jeg trenger ikke å bekymre meg for å gå sulten eller fryse, jeg kan føle meg trygg hver dag, jeg vet faktisk ikke hvordan det er å føle seg utrygg.... (for at soldater skal komme og voldta deg og skyte ned hele familien...) Litt dramatisk dette da, men bare for å vise at alle (her til lands) har mulighet til å finne positive ting ved livet sitt, og det er DET vi må tenke på, ikke det vi måtte være uheldig med for det er så ubetydelig i forhold til problem vi kunne ha slitt med.....Har kommet meg langt på vei med å prøve å tenke slik. Tenker mer på andre og yter mer til folk som trenger det (både nært og fjernt....) og tenker mye sjeldnere på hvordan kroppen er bare den fungerer som den skal :o)

Lykke til

Skrevet

Ja, kjenner meg igjen. Sånn som følelsen er nå, blir det aldri strand eller svømmehall på meg igjen ever... Føler at jeg er utestengt fra en del av livet. Høres drastisk ut, men sånn er det:(

Gikk opp nesten 30 kg, og var så stor på det s/f skjema at jordmora aldri hadde sett maken. Grafen gikk langt utenfor arket. Og jeg gikk 14 dager over termin. Magen er HELT ødelagt. Bena og rumpa følger ikke så langt etter. En ting er de ekstra kiloene, de er det faktisk mulig å bli kvitt. Men føler jeg står og stanger litt i veggen med disse strekkmerkene. Ikke misforstå, men glad vi er fler:-)

Skrevet

Selvfølgelig setter vi alle pris på dette å bo i norge etc etc.. men det er vanskelig å fokusere på de tingene.. kanskje det kommer etterhvert...?! akkurat nå føler man seg helt j.... Jeg føler å at en d l av livet er utestengt , tenker alltid på når jeg kjøper klær at toppene er lange nokk så ikke magen plutselig skal synes, dra å svømme?! Å gud nei, alle kommer til å stirre på meg.. har så lyst da ,men får meg ikke til det!.. Blir frustrert når jeg er lamme venninder som å nettopp har fådd unger (det er en del) de har INGENTING. kankje et eller to strekkmerker på hele kroppen. de drar å svømmer-trener- går i vanlige /korte gensere.. etc.. URETTFERDIG!! ikke missforstå ville ikke bytta snuppa mot noe i verden.. men må kroppen lide så mye på utsida da?! Ja er gla vi er flere (synd ikke jeg kjenner noen av de),men unner INGEN å føle det sånn;(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...