Gå til innhold

Skal alle amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal alle dere amme? Jeg tror ikke at jeg skal,da jeg ikke trives med det og rett og slett ikke klarer å slappe av med det:-( Har giit de to andre morsmelk ertatning,å de har ikke vært mye syke eller noe...Vil folk se ned på meg om jeg ikke ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg skal amme... Er utrolig lettvindt når en først har kommet ordentlig i gang. Plagdes mye til å begynne med sist, syntes det var et utrolig strev, men så plutselig gikk det kjempefint:)

Skrevet

Har ikke erfaring da dette er min første, men absolutt JA...... Jeg skal amme.

Tror egentlig ikke det er så "stuerent" i våre dager og velge å ikke gjøre det. Det er en annen ting hvis man ikke har melk el.

Skrevet

Håper på å amme! Så sant jeg får det til :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg skal amme, men synes det er opp til hver enkelt å bestemme dette selv.

Skrevet

Ja, jeg skal amme hvis jeg kan. Veldig enkelt og greit med puppen, slipper å tenke på å ta med mat overalt;) Pluss at det er jo det sunneste for barnet, osv.

Noen vil kanskje se ned på deg, men det skal du bare blåse i. Så lenge barnet får mat og kjærlighet, skal du bare drite i sånne folk. Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor noen ikke vil amme, men meg om det. Det betyr IKKE at jeg ser ned på deg. Lykke til uansett:-)

Skrevet

Jeg skal også amme. Men ser absolutt ikke ned på de som av en eller annen grunn velger å ikke amme. Det er opp til hver enkelt.

Skrevet

Her skal det ammes, fikk det fint til sist, men jeg er IKKE medlem av ammemafiaen altsaa og synes ikke det er min jobb aa oppfordre noen til noe som helst, det er det vi har jordmoedre og barselavd til, de hjelper deg hvis du vil ha hjelp til det (i Norge sikkert hvis du ikke vil ha hjelp til det ogsaa, hihi...) Ammet fullt til 5-6 mnd sist og noe til til 9-10 mnd, syntes det var greit nok. Denne gangen blir det kanskje litt lengre, men det er ogsaa for min del, her skal det tappes floete hver dag... ;o)) VEL og merke dersom ammingen gaar i orden, noe som jo ikke er en selvfoelge.

Skrevet

Selv håper jeg å få til ammingen. Ikke det at jeg ser helt frem til dette men ser det som et nødvendig onde. Men klart det er opp til hver enkelt å velge dette selv. Har forståelse for at ikke alle klarer/kan amme og syns det er leit at det legges opp så mye mas rundt amming. Ammepress er absolutt ikke bra!

Og ja, jeg vet det er kjempebra og fint for barnet osv.. Men det finnes grenser, og er litt for mange der ute som stempler andre litt lett. Gjør det som passer deg selv, alt har sine grunner;) POenget er at barnet får mat og blir mett. KJenner mange som er vokst opp på erstatning og blitt ganske så bra (og friske) mennesker for det!

Ikke tenk på alle andre, tenk på deg selv og hva som passer deg og dine sier nå bare jeg :D

Skrevet

Hvis alt går etter planen, så skal jeg såklart amme :)

Med min første syntes jeg det var direkte flaut å amme, det å skulle "flashe" meg for fremmede... Men da var jeg 18 år, og dette er nesten 14 år siden. Men jeg ammet han likevel i 6 uker. Men da klarte jeg ikke mer...

Syns det er dumt nå når jeg tenker tilbake, men men...

Mine to siste unger har jeg begge ammet til de var ca 11 mnd.

Koselig, lettvint (maten er ferdigvarmet både på natta, i skogen og på cafetur, alltid perfekt temperert osv, ikke noe flaskekoking osv osv) Og så er det jo veldig bra for ungen :) Har planer om å fortsette i samme sporet denne gang.

Men jeg ser overhodet ikke ned på folk som velger å ikke amme. Får bli opp til hver enkelt å gjøre som de føler for.

Skrevet

Ja jeg skal amme så sant lillegutt vil ta puppen. Har ikke hatt noe problem med de andre fire, men hadde en svigerinne som sleit veldig. Hun hadde problemer med innovervendte brystvorter, og prøvde å pumpe seg for at jenta skulle få morsmelk. Dette sleit henne fullstendig ut, og jeg tror det var en sann lettelse for henne å gå over til morsmelkerstatning, og jenta vokste seg stor og sterk.

Klarer du ikke å slappe av med amming blir det nok bare mas, men når det er sagt så kan det jo hende at det blir annerledes denne gang. Tror ikke at folk vil se ned på deg fordi om du ikke ammer, de fleste skjønner vel at det er en grunn til at du gjør som du gjør.

Skrevet

Selfølgelig hvist jeg får det til.Men ingen nederlag å gå over på erstatning.

Skrevet

En liten stund skal jeg vel det. Men om det blir som med de fire andre-altså nok mengde, men for lite næring, går vi over på flaske. ikke noe galt i det,ser ikke helt noe popeng i å stresse og slite seg ut på amming om ungene har det bedre med flaske.

Skrevet

Jeg håper da virkelig at jeg skal få amme, for meg personlig er det veldig viktig og jeg håper jeg får det til:)

Når det er sagt, må folk få gjøre hav de vil, jeg ser ikke ned på noen, hverken de som ikke ammer eller de som ammer lengre enn normen. Det er et personlig valg.

Skrevet

Ja,jeg skal amme:)

Sleit litt med første mann,men så gikk alt heeelt smurt:) Og så er det jo det beste for småen + enkelt:)

Skrevet

Jeg håper at jeg skal få mulighet til å amme. Men min mor hadde melk bare noe få uker til hver av oss, så det er vel ingen garanti for at jeg får ammet barnet mitt.

Men kan jeg, så vil jeg!

Ellers så mener jeg at det er opptil hver enkelt hva de velger å gjøre, og jeg fordømmer overhodet ikke de som ikke ønsker å amme.

Skrevet

Skal amme dersom jeg får det til. Sleit med nummer en og ga opp da hun var 3,5 mnd. Orket ikke å slåss med en unge som hylte når hun så puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...