mor til 2 gutter Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 hei. vår gutt er 7 år og går i 2 kl. har fått vite at mange av de han går i klasse med har fått mobiltelefon.no er han begynt å spørre om hvortid han skal få en også. jeg synest det er for tidlig.hvorfor skal han ha den,han har jo ikke bruk for den.. hva mener dere? har deres unger mobiltlf?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 min kommer til og få mobil når han kan bruke en (med mindre far setter seg i mot det, noe jeg tviler sterkt på) han trenger det ikke, men han har mange mennesker som er glad i han men ikke nødvendigvis så glad i mammaen hans så jeg tror det blir lettere for han og de som er glad i han og ha ofte kontakt om de kan ringe verandre uten og ringe meg. også ser jeg ingen grunn til at han ikke skal ha det
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Her er det en sånn ganske vedtatt regel om 10 år. Klart noen har fra 1. klasse men dem om det.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Eldste fikk til 9 årsdagen sin.....mange i klassen hennes som har tlf. Problemet er at hun som regel glemmer den hjemme så da vet jeg ikke hvor hun er alikevel.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Kommer an på bruken av den. Jenta vår er 4 og vi har ordnet kontant-kort og fri-familie til henne. Men hun har den kun med seg når hun skal gå til andre alene. Da kan hun ringe når hun er framme, sånn at vi vet det. En annen grunn til at vi velger å sende med henne mobil når hun skal alene avgårde er også fordi man kan spore opp en mobil. Hvis hun skulle gå seg bort/ falle ned en skråning el lignende så kan vi spore henne opp via signalene på mobilen. Gir en ekstra trygghet syns vi da. Men ellers ligger mobilen i hylla her hjemme til daglig og er sjelden eller aldri på. Men som sagt, hun får den med seg når hun skal ut i den store verden alene. Vi bor nemlig litt unna de andre barna!
pippis mamma Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Seriøst, 4år?! eller mangler det et tall og skal stå 14?
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 lar dere en 4 åring gå alene til andre????? seriøst???
nasse nøffen Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 å hvorfor skulle ikke en fireåring kunne gå til vennene alene? her kan d være snakk om 200 meter for alt dere vet... utrolig kjekt m mobil, da kan jeg alltid få tak i henne når d er noe,,, min har hatt siden hun var 6, men som utvklingen er er d meget mulig d blir 4 år neste gang
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 JA hun er 4 år! Og ja, vi bor i et borettslag-område. Men akkurat her hvor vi bor er det ingen på hennes alder, så hun må gå ca 300m for å komme til venner. Jeg syns det er betryggende å vite at hun kan få tak i meg el pappa hvis det skulle være noe. Men som sagt, telefonen blir kun brukt når hun skal avgårde alene. Ellers har vi kontroll på telefonen og den ligger avslått i bokhylla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå