Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Første svangerskapskontroll veide jeg 65,5 kg,å nå veier jeg 74 om morgenen og ca 75kg om kvelden. Går ikke å tenker konstant å vekta,vet jo at det følger med når man er gravid,men bare lurer på om dere synes dette er mye?
mai mammaen til to Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 jeg syns det er mye å gå opp ti kg allerede. men det kan jo hende du går opp i starten og mindre etterhvert. i uke 25 hadde jeg lagt på meg et kg eller noe.. men kg renner på nå frem over vil jeg tro.. er 27+6 nå...
*LilleTroll + spira Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 10 kg er ikke mye! Helt innenfor normalen Mange som har lagt på seg det samme og mere til... Kommer litt ann på kostholdet ditt, men det er garantert ikke 10 kg fett! Du kan ha mye vann i kroppen, i tillegg til at det er mange kilo deilig baby, pupper, forstervann, morkake, livmor osv! Hadde lagt på meg 9,5 i uke 26 - og det er helt innenfor hva som er "normalt". Synes derimot 1 kg i uke 27 er lite igjen jeg da... men alt er relativt. Kommer selvfølgelig ann på om man har vært kvalm og kastet opp, vekt før graviditet osv. Nyt kiloene dine og den voksende babyen i magen
*LilleTroll + spira Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Sorry, 1 kg i uke 25 mente jeg!
Sikkertforgammel Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg er nå bare 22 uker og har ikke lagt på noe særlig. Men regner med at det blir noen kilo de neste 4 mnd Jeg har alltid lagt mye på meg de første 28 ukene for så å stangnere litt på slutten. Derfor tenkte jeg å passe litt ekstra på denne gang, og heller fokusere på å spise ofte og sunt!! Det har lønnet seg for meg =) Synes kanskje 10 kilo er litt mye, men det er fordi jeg i uke 27-28 har vært der på + 10 kg hvert svangerskap selv. Kan hende du er som meg, at du legger på deg lite de siste mnd av sv.skapet?? Mange som nesten ikke legger på seg da. Noen få kilo liksom på slutten. Men det er jo fra ca uke 20 man skal legge på seg for babyen vokser mye, mer fostervann, større pupper osv osv. Men jeg sitter her og ser på mine sv.skapspapirer fra de andre 4 sv.skapene mine, og jeg hadde lagt på meg fram til uke 27-28 ca: 7,5 kg (+5 kg til før fullgått) (Ca 13 kg tilsammen) 8,5 kg (så la jeg på meg 2 kg til men gikk ned 2 1/2 kg før jeg var ferdig) (Totalt 10,5 kg vektoppgang) 10 kg (her la jeg bare på meg 3 kg til før jeg var ferdig) (13 kg opp tils.) Var definitivt tyngst med nr 1, for da var jeg bare 51 kilo ved start, la på meg hele 19 kg!! Synes det er mye... Hadde da lagt på meg 12,5 kg i uke 28... Og fikk enda 6,5 kg til de siste 12 ukene. Det var steintøft i en alder av bare 18 år å legge så mye på seg... Har lært av det, kan du trygt si!!! Men ikke vær panisk på de kiloene, det er ikke ALTFOR mye, mange som legger på seg mye mye mer enn det!! Men husk, spis sunt, lite godteri, MASSE FRUKT OG GRØNT!!! Da har både du og babyen din bra =) Lykke til!!! =) er sikker på du er som meg, mye opp i starten, så flater det ut etterhvert, vent å se
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Hei Jeg er akkurat like langt som deg, har også gått opp 10 kg. er ganske normalt bygd, 173 høy. De første 9 kg kunne jeg ikke se på annet enn voksende mage (som er STOR...). Det er først den siste kiloen som har lagt seg på rumpa og sidene. Er ikke så bekymra jeg. Så lenge jeg spiser normalt sunt tror jeg det går helt fint. Og slanking er uansett ikke noe alternativ nå. Husk at en del fett går med i ammingen også.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 mange har meninger opp dette. Jeg er i uke 26 og har gått opp litt over 10kg. Har vært litt bekymret ang dette,men det har stagnert endel de siste ukene,så det trenger ikke øke like mye videre. Jeg la på meg endel i starten pga at jeg var kvalm nå jeg ikke spiste,derfor fikk jeg et litt "dårligere"utgangspunkt. Etter at dette ga seg har jeg prøvd å tenke litt mer over hva jeg spiser osv. men orker ikke å bli hysterisk nei.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 hei, er 24+2 og har lagt på meg 15 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! grrrrrrrr.............. men jeg var sykemeldt di første 3 mnd i sv.skapet, da var jeg sengeliggende og godtesjuk, det er nok der det ligger hos meg! jeg er blitt 80 kg nå, og sykemeldt ut sv.skapet, så om jeg passerer 100 kg er ikke uvanlig...... men sambo elsker meg uansett hvordan jeg ser ut sier han, å babyen sparker og har det fint:) satser på at fødselen og amminga tar noen kg, så blir det jo noen gåturer med vogna i sommer, skal uansett ikke ha på meg bikini å deie meg på stranden i sommer så......
Barnimagen2008 Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Jeg gikk opp 30 kg første graviditet. Folk er forskjellige og det er også graviditeten. Ofte flater det seg ut midt i graviditeten. Ikke tenk så mye på det, bare vær fonuftig og lukk øya når de veier deg, hehe Det gjør jeg:-)
Blå + en i magen Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Jeg synes ikke det er mye. Jeg hadde gått opp 11 kg i uke 24. Er nå i uke 27 og ha nok gått opp ennå mer. Synes ikke så godt utenom på magen. Er nok helt normalt:) Noen går opp mye, andre lite!
mygirl Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 det er ikke mye.. jeg er i uke 23 og har gått opp 13 kilo.. hehe
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 det er veldig forskjellig fra svanger skap til svangerskap dette er mitt tredje og har lagt på meg forskjellig i alle tre den første hadde jeg 5 kilo i uke 23 andre hadde jeg 10 kilo i uke 23 mens denne gangen er jeg 22 uker på vei og har ikke lagt på meg noe ennå så alle har vært forskjellig men så lenge jordmor ikke sier noe så er alt innen for normalen skal i hvertfall ikke stresse med det nå, nyt magen og att man fakstisk kan vokse litt uten og tenke over alt man piser LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har gått opp like mye som deg:) Var 66 før jeg ble gravid og veier 76 nå. Synes det er helt greit. Er 26 uker på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå