Påsmeltigjen Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg fikk nei på Ullevål når jeg søkte i uke 12 og har et barn fra før. Ble fortalt at Ullevål prioriterer førstegangsfødende, men synes det høres litt rart ut. Noen som vet? Det var ikke fra Ullevål jeg hørte det, men fra en "tilfeldig".
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Nei, de prioriterer ikke førstegangsfødende! De tar inn folk etter når de sender inn søknad! Det var drygent sent å sende søknad i uke 12 da! Ullevål er populær vettu!
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg fikk plass på ullevål selv om jeg søkte i uke 12.. De prioriterer sikkert de som hører til der først, ikke vet jeg.. Skjønner ikke helt hvordan systemet funker jeg...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 De prioriterer ikke de som tilhører der heller lengre, fordi det er fritt sykehusvalg her i Norge nå! det kan jo hende at det er ekstremt mange som skal føde akkurat når man skal føde! Da må man søke ekstremt tidlig! Men er man "heldig" og ikke skal føde når "alle andre"" skal, så kan man være heldig å få fødeplass i uke 12!
Påsmeltigjen Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg trodde også de prioriterte de som hører til geografisk hvis det er stor pågang. Jeg bor selv fem minutter fra Ullevål, så det hjalp dessverre ikke meg ...
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Du må nok søke tidlig. Jeg søkte i uke 6, er 2. gangs. Men det betyr ikke at det er plass til meg når jeg faktisk står å tripper på døra der : /
En snupp - og en knert i magen Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Den tanken har slått meg og. Legen sendte søknaden min da jeg var i uke 10 eller noe sånt. Skal på UL på Ullevål om en uke, men om de flytter terminen min for mye så kan jeg nok ikke regne med å få plass der likevel, pluss at man kan bli sendt videre når man kommer dit uansett. Men når det gjelder akkurat den dagen man skal føde, så har jeg hørt at det lønner seg å ringe først, så vet de at du er på vei dit, eller de sender deg videre på telefon så er man delvis forberedt i alle fall.
Thea-81 Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 De sa til meg at når man fikk UL der skulle det mye til for ikke å få føreplass der. Det er jo ulik pågang i de forskjellige mnd, så noen mnd kan man ikke få søkt tidlig nok og noen mnd har de plass uansett hvor sent man søker.
michelle **venter gullgutt** Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 jeg søkte på ullevål i uke 16\17 og jeg har fått fødeplass der. Er oxo førstegangsfødende... Så kanskje det er noe i det...
*Arwen70* Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Jeg skal ha nr.4 og fikk bekreftet fødeplass i uke 16. Har født alle barna mine på føde B midt på sommeren og har fått plass der igjen. Bor bare 10 min unna og har termin 14 juli. Tror det skal mye til at de sender meg et annet sted når fødselen er i gang, I og med at siste fødsel gikk meget fort. Har ikke lyst å føde i bilen !!!!!! Jeg har født ett dødt barn i uke 18 og får oppfølging på Ullevål så det er kanskje derfor jeg blir prioritert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå