Gå til innhold

Bruker dere nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere nesespray? Forkjøla og har kjøpt nesespray for BARN i dag. er det farlig å ta det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fare å ta nesespray, og du kan trygt ta for voksne. Bare pass på at du ikke tar mer enn 10 dager. :)

Jeg har vært forkjøla i 3 mnd nå, og vært avhengig av nesespryen hele tiden. Var på kontroll hos legen i går, og fikk STRENG beskjed om å kutte ut. Så nå driver jeg og venner meg av med den... Ikke mye gøy, men jeg merker det kommer seg sakte men sikkert...

Litt tett i nesa er de fleste dessverre når vi er gravide.

Skrevet

Veldig forskjellig hva slags råd man får. Selv har jeg brukt otrivin for barn siden september da saltvann ikke hjelper i det hele tatt. Jeg MÅ kunne puste gjennom nesa, iallefall om natta - hvis ikke blir jeg gal!!! Snakket med jordmor om dette, og hun hadde selv brukt nesespray i et svangerskap. Hun mente at ting gikk seg til etter fødselen. Det tar jeg sjanse på framfor å holde på å dø av en diger kjøttkake i kjeften hver bidige natt!

Hvis du bare bruker nesespray under forkjølelsen skal det iallefall ikke være noen fare! God bedring ;)

ps: mener otrivin er den som er anbefalt for gravide :)

Skrevet

Jeg har vært utrolig tett i to uker, men nesesprayen for voksne gjør at det åpner seg. Så gikk det 10 dager, og da sa legen at jeg måtte stopp. Jeg ble som vanlig kjempetett. Så kjøpte jeg meg etter nesten TVANG fra min samboer (hehe) sånn neseskyller. Jeg liker ikke sånt, klarer såvidt å snyt meg... Men har brukt det de siste 3 kveldene/morgene og har blitt helt åpen i nesen! Og det er ikke skadelig i det hele tatt. Nesespray for barn er ofte bare saltvann, det er heller ikke skadelig. Den kan du bruke hver dag året rundt om du vil, den bare "vasker" nesen

Skrevet

Vil bare få kommentere til dere som får beskjed av legen om å slutte med nesespray fordi dere har brukt den for lenge: det er faktisk helt riktig! Selv tåler jeg ikke nesespray lenger, fordi jeg i flere perioder brukte det en del mer enn de 10 dagene det står. Så nå blir jeg bare enda tettere av det. Saltvann er den beste lsøningen for meg i alle fall, bruker Rhinett eller hva det heter, den trenger du ikke pumpe, så sprayer masse opp i nesa og får skylt ordentlig :-) Litt ekkelt i begynnelsen, men du venner deg fort til det. Har også fått nesespray på resept før, men den bruker flere dager på å virke, og fungerer heller ikke så bra. De fleste i Norge snufser en del på vinteren uansett, så vi får vel bare leve med det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...