Gå til innhold

Rakett fødsel 3 uker før termin:)


Termin 061209

Anbefalte innlegg

Vår sønn kom som en kule 3 uker før termin. Ikke helt av egen fri vilje, men som er resultat av svangerskapskløe og ville leververdier, ble jeg satt i fødsel 1.2.08. Fødselen tok 1,5 t fra de tok vannet ved 5 cm åpning. De cm hadde jeg ikke merket noe særlig av. Etter vannet ble tatt, gikk jeg en time med ca 5 min i mellom riene, de var heller ikke så veldig bitende. Da hadde jeg opnådd 6 cm og jordmor skulle hente drypp å sette meg på det. Når hun var tilbake ca 20 min etterpå, var riene sinsyke og det var ingen pause. Måtte en liten tur på wc og på den turen frem og tilbake hadde jeg fire knallvonde rier. Tenkte at kommer det en til nå dør jeg. Fikk ikke puste! Neste rie var ved sengekanten og da kjente jeg babyen kom som en kule nedover fødselsgangen og på slutten kjente jeg snev av trykketrang. Nå må je legge meg bedyret jeg, overlappet av en skikkelig pressrie som resulterte i at hodet kom ut. Gutten vår vår skikkelig gutt og veldig bred over skuldren og ble sittende fast en stund. Neste rie kom resten ut og morkaka på samme gang. Det gikk lynkjappt, og var nesten ikke til å tro at jeg var ferdig. Måtte heller ikke sy et sting. Så nå er vi hjemme igjen og bare koser oss!!

 

Gratulerer til alle som har fått barn i det siste og lykke til, til dere som fortsatt venter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oisann sier jeg bare., lynfødsel! MEN GRATULERER SÅ MYE MED GUTTEN DIN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...