råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Har så dundrende hodepine hver dag....
flypapir Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Hvis du mistenker svangerskapsforgiftning kan det være lurt å ta en tur til lege for å sjekke urinen for eggehvite og blodtrykket ditt (dette sjekker de på alle vanlige kontroller). Når det er sagt tror jeg det er ganske vanlig med hodepine i svangerskapet... Har ikke hatt det selv, men mener da å ha lest det ett sted?! Tror heller ikke det er vanlig å få svanerskapsforgiftning før i 3.trimester... God bedring hvertfall, håper du finner ut av det...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Symptomer på svangerskapsforgiftning er: * høyt BT * eggehvite i urinen * proteiner i urinen * hodepine * masse væske i kroppen * plutselig vektoppgang! Har du flere av disse symptomene, spesielt proteiner i urinen og høyt BT så sender legen eller jordmor deg ofte til sykehus for undersøkelse!
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Off, ja sliter med det samme jeg og. Skal til legen i morra for å ta nye blodprøver og sånn. Leste litt om svangerskapsforgiftning på lommelegen.no (grei side foressten når man lurer på noe) og det stod at svangerskapsforgiftning er mest vanlig å få etter uke 20.. God bedring!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Hei. Når jeg hadde det, hadde jeg disse symptomene: proteiner i urinen, hodepine, høyt BT, MASSE væske i kroppen, kraftig vektoppgang, smerter øverst i magen, synsforstyrrelser (prikking/sløring foran øynene), feber og generelt en sykdomsfølelse. Sjekk det opp med èn gang, du. Lykke til !!
Eliise Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Jeg fikk det, men merka ikke noe til det selv! Det ble påvist i uke 36 på rutinekontroll.. Da hadde jeg høyt BT, proteiner i urin, og alt for høy vektoppgang siden forige kontroll... + En god del vann i kroppen(ødem) men det trodde ikke jeg var mer enn normalt. Ble lagt rett inn på sykehuset, og satt i gang 2 uker senere. Men formen var like fin............. Så man kan faktisk få det uten å bli 'dårlig'. Hadde nok tatt en ekstra sjekk om jeg var deg =)
Benjamin06+Isaac i magen Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Samme her..ble oppdaget på rutinekontroll i uke 36-37. Hadde protein i urinen og veldig høyt blodtrykk...men var helt fin. Hadde planer om å dra på stranden å kose oss den dagen...men neida. Ble sendt på sykehus på UL + for å ta diverse prøver..ble innlagt der og da...en uke senere ble jeg satt i gang. Skal love deg jeg var lei da...etter å ha ligget i en seng i en uke..mens de rundt meg fødde. + Det var de ukene det var 25-30grader ute. Så det er mulig å få det uten å merke det. Du er spesielt utsatt vist du er ung førstegangsmor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå