Gå til innhold

Hva er symptomene på svangerskapsforgiftning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så dundrende hodepine hver dag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mistenker svangerskapsforgiftning kan det være lurt å ta en tur til lege for å sjekke urinen for eggehvite og blodtrykket ditt (dette sjekker de på alle vanlige kontroller). Når det er sagt tror jeg det er ganske vanlig med hodepine i svangerskapet... Har ikke hatt det selv, men mener da å ha lest det ett sted?! Tror heller ikke det er vanlig å få svanerskapsforgiftning før i 3.trimester...

God bedring hvertfall, håper du finner ut av det...:)

Skrevet

Symptomer på svangerskapsforgiftning er:

* høyt BT

* eggehvite i urinen

* proteiner i urinen

* hodepine

* masse væske i kroppen

* plutselig vektoppgang!

Har du flere av disse symptomene, spesielt proteiner i urinen og høyt BT så sender legen eller jordmor deg ofte til sykehus for undersøkelse!

Skrevet

Off, ja sliter med det samme jeg og. Skal til legen i morra for å ta nye blodprøver og sånn. Leste litt om svangerskapsforgiftning på lommelegen.no (grei side foressten når man lurer på noe) og det stod at svangerskapsforgiftning er mest vanlig å få etter uke 20..

God bedring! :)

Skrevet

Hei. Når jeg hadde det, hadde jeg disse symptomene:

proteiner i urinen, hodepine, høyt BT, MASSE væske i kroppen, kraftig vektoppgang, smerter øverst i magen, synsforstyrrelser (prikking/sløring foran øynene), feber og generelt en sykdomsfølelse.

Sjekk det opp med èn gang, du. Lykke til !!

Skrevet

Jeg fikk det, men merka ikke noe til det selv!

Det ble påvist i uke 36 på rutinekontroll..

Da hadde jeg høyt BT, proteiner i urin, og alt for høy vektoppgang siden forige kontroll...

+ En god del vann i kroppen(ødem) men det trodde ikke jeg var mer enn normalt.

Ble lagt rett inn på sykehuset, og satt i gang 2 uker senere. Men formen var like fin.............

Så man kan faktisk få det uten å bli 'dårlig'.

Hadde nok tatt en ekstra sjekk om jeg var deg =)

Skrevet

Samme her..ble oppdaget på rutinekontroll i uke 36-37. Hadde protein i urinen og veldig høyt blodtrykk...men var helt fin. Hadde planer om å dra på stranden å kose oss den dagen...men neida. Ble sendt på sykehus på UL + for å ta diverse prøver..ble innlagt der og da...en uke senere ble jeg satt i gang. Skal love deg jeg var lei da...etter å ha ligget i en seng i en uke..mens de rundt meg fødde. + Det var de ukene det var 25-30grader ute.

Så det er mulig å få det uten å merke det.

Du er spesielt utsatt vist du er ung førstegangsmor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...