Gå til innhold

Tanta mi har fått "dødsdommen" av legene i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

startet som brystkreft for 4 år siden...masse cellegift, blei erklært frisk for ca 1 år siden(de kunne ikke finne mer på ho da) og nå i dag, dødsdommen....full spredning til skjelettet....

Er det noen som vet om det da er lang tid for ho igjen?

Huff...yngste barnet er bare 4 år....

Nå vet jeg ikke om jeg orker mer sorg....føler jeg har fått min dose

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. Jeg vet hvordan du har det nå.. ikke lett situasjon.. =/

Hvor lenge man har igjen ved kreftdiagnoser er så forskjellig...Ikke bare av krefttype.., men jeg har også intrykk av at det kommer veldig an på hvordan man takler kreften...

Jeg har et fint sitat som vi prøver og leve etter..

Jeg har kreft.., men kreften har ikke meg...

Mange klemmer til deg..

Skrevet

Huff, så forferdelig.. så urettferdig og utrolig trist!

Ta godt vare på hverandre!

Skrevet

huff stakkars ...=(

vet ikke hva jeg kan si jeg,har ikke noen svar til deg..

er så lei meg på deres vegne..

klem..

Skrevet

Huff så fælt =( Sitter å venter på svarene for min bestefar, får vel vite om noen dager =(

Skrevet

Samme beskjed som min pappa fikk,, så og si akkurat 2 uker etterpå var han borte :-S han ble erklert frisk bare et par mnd før...

Sender deg mange klemmer..

Skrevet

jeg har en god kompis som fikk dødsdommen for 8 år siden :-)

lever fortsatt!!!

Skrevet

Fæl sykdom denne krefta :-(

Føler med deg og familien.

klem

Skrevet

Forferdelig beskjed og forferdelig sykdom....dessverre er brystkreft en av de formene for kreft som opptrår slik du beskriver. Det blir jo ren gjetning å si hvor lang tid hun har igjen, men mer enn 1 år tviler jeg litt på:(

Skrevet

Det kan være fra dager til år.

Sykdommen er uforutsigbar fra person til person.

Skrevet

Legger ti at jeg kjener ei dame med brystkreft med spredning til skjellettet, hun fikk "dødsdommen" for mange år sia og har levd med krefta i over 10år...de ga henne måneder..så ikke avskriv henne..humør og lisvglede er nøkkelen til å leve MED sykdommen.

Skrevet

Ja, jeg håper ho nå klarer å holde livsgleden oppe. For ungenes skyld allefall....

Skrevet

Hei!

Må bare uttrykke min medfølelse med deg.

Slike beskjeder er fryktelig vonde.

Jeg har et nært familie medlem med en sykdomshistorikk som ligner veldig på din tantes.

Hun fikk 5 år etter brystkreft behandling konstantert spredning til lungene og skjelettet.

Men det finnes faktisk mye hjelp for ulike kreft former i dag,og tanta di kan om hun er heldig, få mange bra år enda.

I tilfellet i min familie er det snakk om en kreft type som er hormon avhengig.det er ofte det ved bryst kreft.

I desse tildellene kan kreften bremses kraftig ved hjelp av medisiner, selv om den ikke responderer på cellegift eller stråling.

Håper på drt beste for dere :-)

Skrevet

Bestemor som var syk fra før av, fikk bare mnd igjen å leve for 3år siden!

For å være ærlig har jeg følt at det har vært siste gangen jeg har sett henne når jeg har vært på besøk hos henne i enda flere år enn som så.

(Om hun har et godt liv, er en helt annen sak)

*trøste på*

Skrevet

Brystkreften ho fikk hade ho visst hatt noen år, men den hadda bare lagt der uten å vokse, den kom mer og mer frem for hvert svangerskap ho gikk gjennom, og med yngste så spratt det frem, men brystkreften har de fått bukt med, men den hadde spredd seg til en annen plass, og nå fult til skjelettet......

Skrevet

Forstår...

Men kreft typen er jo sanssynligvis den samme på alle områdene,siden det er spreding. Og om de finner behanling som fungerer, kommer den sansynligvis til å virke på alle punktene det er spredning til.

Det er nok utrolig tungt nå, men legene her i landet har faktisk mye kompetanse. Så det går ofte bedre en en tror. Men det er jo aldri garantier.

Klem til deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...