Gå til innhold

NAN 1: KUN 1 måltid om gangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det ikke an å lage til flere måltid om gangen, kvelden før? det står på boksen at det kun skal lages til 1 måltid, men min mor sa hun laga til kvelden før til meg. (det er 23 år siden da):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjør man helt sikkert forskjellig og er opp til hver enkelt. Men det at man bør lage et måltid av gangen er vell holdbarheten og feskheten på maten. Jeg lager 5 flasker med mme om kvelden (da er det som regel tomt)

Skrevet

Man skal ikke lage mme før rett før ungen skal spise. Ergo bør man ikke lage mer enn et måltid om gangen.

Her er et utdrag fra flaskeposten.org angående hvorfor man ikke skal lage mer enn et måltid om gangen:

I mars 2006 sier Dr.Med Gro Nylander dette i en mail til flaskeposten.org: Dere bør være obs på at nye anbefalinger nå råder til at hver enkelt flaske lages klar like før barnet skal ha mat, raskt kjøles ned til passende temp og serveres straks, og rester kastes. Det er fordi det er rapportert en rekke tilfeller av skadelige bakterier som kan overleve i det tørre pulveret og formere seg så kraftig at barnet blir sykt dersom væsken blir stående lenge.

Her kan du lese om den farlige bakterien E.Sakazakii som er skyld i flere spedbarnsdødsfall i Europa de siste årene, samt EFSA's råd om hygiene i forhold til tilberedning av MME: http://www.efsa.europa.eu/EFSA/efsa_locale-1178620753812_1178620781033.htm

Skrevet

jeg lager istand alle flaskene med vann kvelden før. jeg lar vannet kjøles ned i kjøleskapet. f.eks. koker vann kl 19. setter det i kjøleskapet. da er det kaldt til kl er 22. tømmer da vann i fem flasker etter måltidene som jeg har til jenta mi. jeg blander i pulver til nattflaska og morgen flasken. setter alle flaskene i kjøleskapet. så nå jenta skal ha mat tar jeg i pulver og varmer det. det har fungert greit her. tar med en flaske hvis jeg skal til byen eller noe hvis jeg vet at det er snart et måltid for jenta igjen. varmer det da opp der jeg er.

Skrevet

Jeg har kokt vann på termos og avkjølt kokt vann på flaske. Blander hver flaske rett før han skal ha mat, det er så enkelt når man har både varmt og kaldt vann, da blir det rett temperatur hver gang.

Funker fint for oss ihvertfall :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...