Gå til innhold

Hmm..Er barnet mitt utrolig treigt eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får nesten inntrykk av at alle barn her inne er så rask i utviklingen. Blir litt usikker om det er barnet mitt som er treigt. Har ei jente på 6mnd og hun begynte og snu seg fra rygg til mage da hun var 5mnd og har nettopp begynt og vippe fra mage til rygg igjen. Men er så virker det som om det er noe barna har gjort siden dem var 3mnd osv. Og krype gjorde dem gjerne fra dem var 5-6mnd. Hmm..

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Nei, hun er helt normal og kjempeflink stoltmamma=) Ingenting å tenke på!

De som har barn som gjør ting fort snakker somregel høyere enn de normale*!

Skrevet

Jenta di er nok langt i fra treig;) Bare det at vi som har barn som er litt tidligere ute er veldig flinke til å rope høøøøøøøøøyt.

Skrevet

Hun er absolutt ikke treig i allefall. Hun ligger GODT innenfor normalen :-)

Skrevet

Ta det med ro, ingen fare. :)

Sånn var snuppa her og. Snudde seg ikke fra rygg til mage før hun var 5 mnd, og tilbake igjen ca en mnd etter. Krabbe gjorde hun ikke før hun var 13 mnd. Hun begynte å krype først, og da var hun vel rundt 10 mnd. Gå gjorde hun ikke før hun var 17 mnd.

Noen er tregere enn andre, men ikke noe galt i det. :)

Skrevet

Så lenge de følger vanlig utvikling er det ingenting å stresse med, og den har store variasjoner. Bare se på barselgruppen din! Det varierer og alt er normalt.

Har selv to gutter som var tidlig ute fysisk, både fin og grovmotorikken. Den ene gikk 9mnd gammel, men gutten var mutt til han var 3 år:)

Skrevet

Slapp heeeelt av :-)

Barn utvikler seg så utrolig forskjellig.

Noen er tidlig ute, andre venter litt.. uten at man kan kalle dem rask eller treg. Minien min reiste seg ikke opp i sengen før han var 10 mnd, og gikk ikke før han var 14 mnd. Derimot LØP han med en gang han kom seg opp på to bein uten støtte.. hehe, og han snaket som en foss lenge før han fylte 2 år :) Han krøp forresten aldri heller.. akte seg på rumpen i stedet :)

Det kommer når det kommer, og gjerne i rekordfart :)

Skrevet

Slett ikke, helt normalt det :-) det jevnes fort ut etterhvert som de blir større. Mine har vært "tidlig ut", like mye til bekymring det..redd for hjulbeinthet og feil fotstiling og gudhjelpe meg mye annet rart..hehe

Alt vi mammaer skal bekymre oss for ;-)

Skrevet

sønnen min var tidlig ute med både å gå og snakke.

han gikk stødig på 1 års dagen, men nå er vi litt innom fysioterapaut pga. litt platt fot, føttene går en liten smule inn, muligens pga. litt dårlig musklatur i fot bladet og han går mye på tærne.

dette er ikke noe fysioterapauten er bekymret for, men vi må trene litt for å bygge opp musklene i føttene.

pratingen hannes utviklet seg også veldig fort, og når han nermet seg 3 år begynte han og stotre/stamme veldig.

det jeg prøver å si er at de ikke alltid er det beste at barna utvikler seg fort:) tror jenta di er kjempe flink!

Skrevet

Slapp helt av, alt kommer når det kommer. Yngste her i huset satte seg for eksempel ikke opp før hun var året, og krabba ikke før uka etter det (åla bare), og gikk ikke før hun var 15 måneder, men noen må jo være i den enden av skalaen også for at snittet skal ligge der det gjør.

Skrevet

Det var kjekt og høre :-) Tusen takk for mage fine svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...