Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite hverdagsglimt.

Alltid litt dårlig tid på morgenen. Begynner på jobb 7.30. Lillegutt våknet tidlig, så jeg måtte dusje mens han føk rundt og heiv ting inn til meg i dusjen. Kle på, frokost, slang på en vaskemaskin, skifte bæsjebleie..... Alt gikk egentlig ganske bra. Så skulle jeg pusse tenna. Lillegutt fant en uåpnet bleiepakke å fikle med. Han satt på stuegulvet å lekte rolig. Før min tannpuss skulle jeg finne fram det siste. Da har han klart å gjemme den ene skoen sin. Borte var den.... lette ganske febrilsk i kvarter. Nå hadde vi dårlig tid! Hørte plutselig merkelig lyd fra vaskemaskinen... "dunk dunk dunk". OK skomysterier var løst. Han har puttet den i vaskemaskinen før jeg stappet u klærne. En våt sko! Ikke så mye å gjøre med det. Det fikk bli gummistøvler med ullsokker i. Går jo an det! Pusser tenner i en fei. Og ut i stua for å hente den lille bølla. Jeg hyler av forferdelse. Han står på spiestuebordet. Tar fart og små løper mot kanten og sier " to to tjee" Fanger han i svevet. Han har brukt tripp-trapp-stolen og klart å klatre opp på bordet. Etter avvergelsen av den katastrofen ser jeg neste. Barnet har tydligvis klart å åpne bleiepakken. 28 pampersbleier strødd utover. Ikke bare pakken er åpnet, men han har revet opp foret inni. Der er det masse små "perler" som skal suge opp væske. Perlene er strødd overalt og han er dekket med dem. I tillegg har han ansiktet og munnen full av klissete "geleperler". Ringer litt lattermild og småhysterisk giftsentralen... Blir beroliget. Får levert klissete pampers barn til svigermor. Ankommer jobben 10min forsent med noen klissete pampersgelekuler i håret.

En morgen med litt mer styr enn vanlig. Men egentlig skjer det vel noe nesten hver morgen:-) Herlig morsomt og litt slitsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe artig hverdagsglimt. Skjønner at jeg har noe å glede meg til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...