*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 En kort oppsummering fra Fredag til i dag. Startet med maserier fredag kl 12. 10 min mellom, vonde. Dro til føden kl 17, ble sendt hjem, ingen åpning men moden. Masriene fortsatte utover kvelden, natten, fikk en pause og sov 4 timer. Startet opp igjen på lørdag, på kvelden var de nede i 6-8 min mellom, fortsatte hele natta ( ingen søvn i det hele tatt) og hele søndagen. da kl ble 21 søndag kveld var det 2-4 min mellom og jeg var sikker på at dette er fødsel, dro inn på føden ingen åpning..... Fikk beskjed om at jeg var underernert på mat og søvn, fikk en sprøyte med petidin og 2 vallergan tabletter og sov der inne. Må si det var helt utrolig å kunne sove en hel natt uten å måtte stå opp, 8 timer... Fikk valget om å reise hjem eller være der, 15 min mellom men ikke så vonde. Dro hjem. Masriene fortsatte mandagen og tirsdagen. I går kveld roet det seg og jeg fikk sovet litt i natt. Fikk et stort sjokk da jeg sto opp i dag, doen var full av blod, som den værste mensblødning. Har hatt noen vonde hemorider og det var disse som var kommet ut. 3 store kuler og den ene var sprukket. ( beklager detaljer ) Jeg har rett og slett blødd i hele dag, kun ligget i senga og ikke turt å bevege meg. Typisk når jeg i dag nesten ikke har merket masrier. tenk for en fin dag jeg kunne hatt hadde det ikke vært for de forbanna hemoridene. Nå vil jeg hvertfall ikke at fødselen skal starte, ikke med de hemoridene. Auuuu...... Jeg orker ikke prate med folk ( hatt tlf på lydløs siden søndag) orker ikke prate med mannen min og kjenner jeg bare er utrolig sliten og trøtt. Er jo enda en uke til termin men tanken på 3 uker til sånn som dette gjør at jeg begynner å griner.... Måtte bare få det ut :-/
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Uff, dette hørtes tungt ut! Men er det ingenting de kan gjøre på føden? Jeg fikk beskjed av jordmor at dersom jeg slet med maserier over lengre tid, og dette tok "knekken" på meg, så skulle jeg ta kontrakt med føden. Det er vel ikke noe særlig å være sliten og trøtt før fødselen i det hele tatt er i gang... Sender deg en klem jeg! Får tro babyen din har lyst til å komme ut før termin
♥Tullerusk♥ Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Uff da... Synes virkelig synd på deg nå... Sender deg en god klem...
Marit & de 3 knøttene Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Stakkars!! Føler med deg og vet hvordan du har det. Hadde maserier i mange dager og netter jeg også før fødselen kom igang med min førstefødte! Sliter både på kropp og psyke det der... Hold ut, snart har du en nydelig baby i armene dine! X'er fingrene for deg at du får deg en god natts søvn og at rompa gror fort! ;o)
lilleluna7 Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Stakkars deg da! Hvordan går det med deg idag da? Det kan vel ikke være så lenge til ting skjer nå, tenker jeg. Og for hver dag og hver time som går, er du enda nærmere målet! God bedring med baken og så krysser jeg fingrene for at ting skal skje fort hos deg snart! Lykke til!!
Marit & de 3 knøttene Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Håper du har fått deg en god natts søvn og at du er ready for action i dag! :-)
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2008 Heisann. Takk for masse god støtte. Har hatt en bedre dag i dag ( rompa er litt bedre, he he ) Sover bedre også. Har fortsatt sammentrekninger som er ubehagelige men ikke vonde. De er vonde når jeg går oppe. Da kjenner jeg vonde stikk,press i underlivet. Men er rett og slett ikke klar for fødsel før hemoridene mine er bedre :-D Så nå kan h*n bare vente litt til. Fikk beskjed av legen min på tirsdag at hvis det fortsatte som det hadde gjort skulle jeg dra inn på føden og si at jeg ikke dro hjem før de hadde fått babyen ut :-D He he, det hadde jeg aldri våget å gjøre. Skal til legen i morra igjen da hun ville følge meg litt tett opp nå på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå