Gå til innhold

Noen med Pcos som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos lege for et halvt år siden pga kontinuerlige smerter i høgre side.

Har vært på innvendig ul og fikk beskjed av legen om at jeg hadde Pcos..

Hun sa ikke så mye, bare at det var viktig at jeg trente og passet på hva jeg spiste. Jeg har BMI på 23, og er vel dermed ikke overvektig.

Synes det er så rart at hun påviser det kun ved innvendig ul. Er det ikke vanlig med blodprøver i tillegg? Bør jeg ta kontakt med fastlege for å få tatt det?

Hører med til historien at jeg alltid har hatt mens ca 3-4 ganger i året. Var hos lege for tre år siden, og bare ut fra samtaler sa han at jeg ikke kunne regne med å bli gravid uten hormonbehandling ol. Men for godt to år siden ble jeg gravid uten noen som helst hjelp. De siste 8 mnd har jeg hatt helt regelmessig mens.

Skal jeg bare slå meg til ro med at jeg har Pcos, eller bør jeg få tatt blodpøver i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg fikk påvist pcos så tok jeg noen blodprøver.. så jeg ville ha gjort det.. men det høres veldig ut som om du har pcos.

Når hun sier det etter en iul, så kan nok det vært for at hun kanskje fant cyster på eggstokkene dine.. å det er jo veldig vanlig når du har pcos :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg fikk også påvist det ved innvendig UL, pga masse cyster.

Men de tok blodprøver også da, samt at jeg ikke kommer ned i vekt uansett hva jeg gjør!

Men sist gang jeg var der, var alt helt fint på UL, ingen cyster eller noe..

Veldig rart altså..

Så nå vet jeg ikke lenger, hun sa "her ser alt helt fint ut" og jeg ble så forfjamset at jeg glemte å spørre.

Er det helt fint for ei med PCOS, eller helt fint for ei uten?

Sukk

Skrevet

Det må nødvendigvis ikke blodprøver til. Men det taes i tillegg til UL for å få det bekreftet sånn jeg har skjønt det. De sjekker jo hormonstatusen da og den er jo vanligvis ikke helt normal når man har pco. Litt vel mye testosteron hos oss, gitt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...