Sally&Tiny Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Skal på sykehuset med gutten og ta endel blodprøver med i morgen fordi han har vært syk lenge. Problemet er at jeg har fått resept på Emla krem som skal smøres på stedet de stikker i time i forveien, men hvor stikker de? Tar de blodprøver på babyer fra innside albueledd, fingeren, håndbaken eller hva?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 hvor gammel er han? vanligvis er det stikk innside albueledd...legg paa litt embla paa begge armer... det kommer an paa hvilke proever de skal ta...noen ganger er det nok med stikk i fingeren....men det er saa fort gjort at jeg ikke tror embla er nodvendig der...
Sally&Tiny Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 hei, takk for svar, 7 mnd er han
lillemarihøne Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Hei. jeg er bioingenør og jobber til vanlig på en barneavdeling. Hvor de stikker kommer litt an på hvor mange månder barnet ditt er og hvilke/hvor mange parametere som skal sjekkes. Smør emla-kremen på innsiden av albueleddet og eventuelt håndbakken. Blodprøvetaking av spedbarn på hånbakk utføres noen steder. Igjen kommer dette an på alder, eller egentlig størrelse. Håper det hjalp litt..
lillemarihøne Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Da blir det innside albu eventuelt finger hvis det ikke er så mye som trengs til de aktuelle analysene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå