Gjest Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg lurer på om noen har hatt samme problem som meg? Da Johnas var født fikk vi endel klær i gave, blant annet to forskjellige par olabukser fra H&M. På vaskeanvisningen står det at de skal vaskes på 60 grader. Jeg vasket dem før bruk, og la merke til at den ene ble grønn på linningen på innsiden av buksa, men tenkte at da var vel det ikke noen fargestoffer igjen i buksa som kunne smitte over på andre ting. Noen dager senere skulle jeg vaske noen mørke klær på 40 grader, og slang med disse buksene, da de ikke var kjempemøkkete. Og hele klesvaska ble GRØNN!!! Det er grønnskjær i alle klærne, og det var fargestoffer igjen i maskinen som smittet over på neste vask, som selvfølgelig var en lys vask. Vi har levert alle klærne til H&M, men fyren på hovedkontoret er grinete på tlf, og mener dette er MIN feil, siden jeg vasket dem på 40 grader. HALLOOO??? Jeg har da vasket klær i mange år, og dette har aldri vært noe problem tidligere!? Det at det står 60 grader på vaskeanvisningen henviser jo bare til høyeste temperatur plagget kan vaskes på, og hva det bør vaskes på første gang? Jeg skal nok ikke handle på H&M igjen, nei...
WP-TLogPeanut Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Tror ikke dette er noe typisk H&M... er flere olabukser jeg har hatt som har skilt ut farge etter mange gangers vask...samma åssen temp. de vaskes på..
Mamma med to søte små Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Har faktisk hørt at hvis det står 60 grader, så bør en vaske det på det. Husker ikke hvorfor, men tror det hade noe med overfarging å gjøre... Men det er sikkert noen andre som kan svare deg litt bedre.
giggsi Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Om det står 60 grader må de vaskes på dette de første 2-3 gangene.Dette er for at overskuddsfargen skal sette seg. Er en grunn til at det er vaskeannvisning på plagg vet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå