Gå til innhold

Føler venninner svikter.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja vi er sårbare i denne perioden, ihvertfall jeg....Men jeg prøver virkelig å ikke bry meg. Vi er 3 venninner som møtes en gang i uken fast, det er spsielt hun ene som jeg har hatt mest med utenom.Men etter jeg ble gravid, spesielt den siste tiden føler jeg meg ikke inkludert. Jeg har oversett det, men kjenner nå jeg blir lei meg,men hvet ikke hvordan jeg skal gå frem, om jeg faktisk skal bry meg..... Når vi treffes kommer det alltid frem at de har vært sammen, og når jeg ringer en av dem er den andre tilstede, hm......hvor ble det av oss, ikke bare dem? Er det fordi jeg er gravid? Jeg har vært åpen og fortalt at jeg ikke har det så lett som gravid, jeg er redd for å bli deprimert, og jobber veldig med å tenke positivt og ikke fokusere på det som er trist og leit.Da syntes jeg faktisk at venninner skal ta hensyn og stille opp, eller? Men dette gjør meg faktisk veldig lei......Må bare få det ut, bør jeg si noe? Føler de går bak ryggen min....Men kaskje jeg bare skal ta hintet, de vil ikke være med meg mer, det er vel ikke akkurat slik at vi går til venner å forteller når vi har fått nok av hverandre....Det blir jo ikke naturlig, så for at jeg skal få et svar på mine tanker må jeg vel spørr,men tenk om jeg ødelegger det lille vi har nå...Ikke det at jeg vil være med noen som ikke vil være med meg, og jeg har jo andre venner det er ikke det,men....... Dette ble litt rolsete,men akkurat nå sitter jeg å føler meg sviktet, hm......trist innvendig......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Vet ikke helt hva jeg skal si for å gjøre det lettere for deg, men du er i hvert fall ikke alene. Mange føler det slik når man er den eneste som er gravid, og man glir nok lettere fra noen i en slik periode. Trist er det iallefall. Veldig dumt å føle at to rotter seg litt sammen, men plutselig har jo de noe felles som ikke du kan dele lenger, om du skjønner. Forhåpentligvis vil du treffe kjekke damer i samme situasjon i en barselgruppe med tiden, men jeg syns godt du kan snakke med disse såkalte venninnene dine om at du føler deg utelatt. De mener det helt sikkert ikke, de kan rett og slett være litt misunnelige, kanskje..?

Finn deg andre venner i tillegg, i tilfelle disse to detter av lasset. Dra på bimtreff eller noe. Du ødelegger ingenting ved å spørre dem - i så fall er det ødelagt allerede.

Men du klarer helt garantert å finne deg nye venner! Det kan ta tid, men det vil gå fint. Selv var jeg ganske ensom og fortvilet en periode da jeg følte at mine "faste" venner forsvant, men jeg har funnet andre og samtidig funnet tilbake til de "faste" på nytt og annerledes grunnlag. Men jeg sier igjen at dette har tatt tid, altså, så ikke fortvil med en gang.

Lykke til, du kan være med meg hvis du vil. Jeg lager god kaffe:)

Skrevet

hehehe da stikker jeg innom på kaffe:-)

Det er ikke de eneste vennene jeg har,men jeg er ikke vant med denne oppførselen av min venner. Jeg vil egentlig si meg veldig heldig over å ha så mange gode venner, og evnen til å klare å få nye. Det er nok derfor jeg lurer litt på hvorfor nå.Og ikke føler jeg meg missunnelig,det er ikke det, men jeg skjønner ikke hvorfor..... Men ok, i skrivende stund føles det helt greit, jeg biter tenna sammen, så får jeg se hvordan det ender.

Kanskje jeg spørr og får svar på det, kanskje jeg lar være.....

Skrevet

Jeg mente ikke at du var misunnelig, jeg mente at kanskje DE er det.

Ikke vet jeg, men stikker du innom på en kaffekopp kan vi diskutere det:)

Ikke legg for mye i det heller. Folk kan reagere snodig innimellom. Jeg hadde en venninne som ble skikkelig SUR da jeg fødte før henne. Helt idiotisk, men hun var svær, hormonell og lei og lot det gå ut over meg. I ettertid ler vi av det. Det ordner seg nok, skal du se, og da er det dumt at du brukte mye tid på å være lei deg mens det sto på.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Uff da, ikke greit å føle seg tilsidesatt. Har selv hatt en slik periode med min beste vennine og jeg tok det opp med henne. Ble mye bedre etter dette og hun kunne gi meg en grunn til hvorfor det hadde blitt slik.

Kan være at de synes det er vanskelig å vite hva de skal snakke med deg om. Spesielt dersom du er en del "deppa" når du er sammen med de. Kan fort bli til at de trekker seg litt tilbake i stedet for å spørre deg hva du ønsker.

Synes du skulle snakke med de jeg. Om du ikke vil ta det med de samtidig så snakk alene med henner du har best kjemi med først. Gi henne en sjanse til å forklare hvorfor uten at du anklager henne.

Håper det løser seg for deg.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Det kan godt være de er missunnelige, det har jeg ikke tenkt på. Men det gjelder nok kun en av de, den andre virke som om hun gleder seg veldig på mine vegne. Og hvis det er tilfelle ser jeg tegningen veldig tydelig. Men for all del nå skal ikke jeg finne svar uten å ha snakket med de.

Det blir nok en snakk, hvis jeg føler på det enda om ei stund. Jeg er tolmodig ser dere, hehehe.

Jeg føler ikke jeg depper sammen med de heller, jeg har bare fortalt hvordan jeg har hatt det dette svangerskapet, og begge har vært der før. Men for all del.

Det ordner seg nok:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...