Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Det nærmer seg slutten på svangerskapet mitt og vi venter den lille om ca 1 måneds tid.. Men det som er så rart er at omtrent samtlige av mine venninner som ikke selv har barn, har liksom mistet interessen for meg. Og alle andre er bare opptatt av magen min og formen min og alt det der (for all del, syns det er kjekt at de bryr seg om meg). Jeg er da den samme som før, bare at jeg skal bli mamma. Det er akkurat som det ikke er mulig å snakke om noe annet, bare barn og babyer og fødsler og utstyr. Og da er det ikke jeg som tar initiativet til å snakke om det en gang!! Det er som hele omgangskretsen min er mer opptatt av min graviditet enn jeg selv er. Ikke misforstå, jeg gleder meg utrolig mye til å treffe babyen og vi har virkelig slitt for å bli gravide, men det må kunne gå an å diskutere annet enn barnevogner og gulp!!! Frustrert frue!!!
Sol Skippertaksdronning Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Kjenner til den der. Virker som om de som ikke har barn, eller er gravide, ikke helt vet hvordan de skal forholde seg til oss, så de trekker seg vekk. Skulle tro vi var spedalske, og kun kan sitte hjemme og glo i veggen, hvilket er så langt fra sannheten man kommer. De som har barn, eller er gravide, har en tendens til å få barnevogner og bæsjebleier som det helt store å prate om..trist..jeg tar heller en prat om hva som foregår i omgangskrersten min, istedetfor å diskutere graviditeter i hytt og gevær. Det kan jeg nemlig gjøre her:) Siden dette er mitt femte svangerskap, har jeg liksom ikke det helt store behovet for å prate om alt som skjer-da det i grunn er litt gammelt nytt. Vi får gi vennene våre et tupp bak, og si klart fra at selv om vi for tiden fungerer som rugekasser, er vi akkurat de samme jentene vi alltid har vært:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå