☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 hvordan har hunden reagert på babyen og omvendt?? Slitsomt med begge deler?
juniorsen Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Ikke noe problem i det hele tatt her... Pes i førsten med hund og barnevogn, men det gikk seg til fort :-)
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Får hunden min tilbake i mars, da er småen 4 mnd. De har hilst og alt, men tanken på hundehår og å ikke kunne ha baby på gulvet uten å måtte passe på hele tiden virker så stressende Hvilken hund har dere? Jeg har en røytende golden retriever
juniorsen Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Vi har en eurasier, røyter som tusan han også..... Ikke noe vits i å rydde bort støvsugeren mellom hver gang for å si det sånn, hehe!
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2008 Åh, de er så fine! Sambo vil ha en Samojed, men han har reisejobb så det kan han glemme
Audacious Angel Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har to hunder og to barn, går kjempe fint. Men ja, støvesugeren går hvertfall to ganger om dagen og babytepper kan ikke bli liggende på gulvet.
Stratos med 3 barn Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Ikke vært noen farlige situasjoner eller noe, men vi valgte faktisk å la hunden vår flytte til et annet familiemedlem Hun er 12 år og ble fryktelig sliten når guttungen kom i den alderen hvor han beveget seg rundt og testet stemmen. Vi passet på å ha de mye adskildt så ikke hunden skulle bli helt utslitt, men hun ble det bare av alt levende i huset som hun ikke var vant til dessverre. Nå har hun det bra og rolige dager Ja, det ble litt slitsomt det der for oss alle synes jeg, så her tør jeg ikke ta inn noen ny hund før ungene er store og "klarer seg selv" og forstår at nei er nei!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Det går veldig fint, ingen tegn til agressivitet. Men det kan være veldig slitsomt til tider ja. Er alene med mini og bikkja annenhver måned, så da blir det ikke så mye tid eller energi til overs til å gjøre andre ting. Men det tar jeg igjen når mannen er hjemme. Vi har en stor hund som krever mye mosjon, så det blir en lang tur hver dag, pluss at vi leker med ball i hagen noen ganger om dagen i tillegg. Så er det pelsstell, støvsuging minst en gang om dagen i røyteperiodene, lydighetstrening og så må den få litt kos innimellom også. Har du mannen hjemme, så er jo det ikke noe problem. Jeg hadde ikke skaffet meg hund hvis jeg visste at jeg kom til å være alene halve året, men nå er situasjonen slik. Hadde aldri klart å omplassere bikkja ihvertfall. Er spent på hvordan det blir når vi får barn nr 2 en gang.. Får vel skaffe oss litt hjelp da ja... Er ikke mange plassene man får ta med hunden heller lenger, og da kommer den dårlige samvittigheten snikende også. I hvertfall for min del. Jeg høres sikkert veldig negativ ut, men jeg mener det godt. Slitsomt hvis dere skal ha hvalp i hus. Hadde nok venta til ungen(e) ble større ja.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2008 Ikke noen valp nei, men jeg har en golden retriever som jeg satte på for når jeg fikk bekkenløsning og sambo var vekkreist. Men fra mars reiser han ikke lenger så da kommer hunden tilbake. Så jeg tror det skal gå bra =) Har htt han i 4 år så å kvitte meg med han er ikke aktuelt med mindre han ikke går sammen med babyen, eller hun blir allergisk.
mizza84 Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har en chihuahua, og en datter på fire mnd.. Dette har gått veldig greit, var skeptisk til hvordan det ville gå siden det er en hund som har fått all oppmerksomhet hele tiden. Men han respekterer at henne er i familien, lært og holde seg unna alt som er hennes og, går ikke på leketeppene hennes eller noe ) Det eneste jeg har noe og si på er at han har begynt og bjeffe noe forferdelig når det kommer folk på besøk, og han har tisset en del inne siden vi fikk henne, men dette ser ut til og ha blitt bedre nå.. ;o)
mams-til-tre Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Hunden vår har jo blitt litt rar etter at tulla kom til verden, men hun var jo vant til å få all oppmerksomhet før, til og med av folk som kom på besøk. Hun finner på mange rare ting i løpet av dagen for å få min oppmerksomhet. Men hun er en snill hund, så jeg stoler veldig på henne. Babyen merker ikke noe til dette, for hun er jo så liten enda. MEN jeg må si at det er ganske så slitsomt med en ny baby og en hund i huset. Det krever jo ganske mye. Så hadde jeg visst dette før vi fikk hunden, så hadde vi IKKE fått henne. Men siden hun da er en del av familien nå, så må vi gjøre det beste ut av situasjonen..
heldigec Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Fikk akkurat en telfon fra en god venninne. Hun måtte avlive sin flat coat retriever (6 år) fordi den plutselig hadde gjort utfall mot 2-åringen. Den har vært snill mot ham men har tidligere også knurret litt dersom det har blitt for mye mas for ham. I tillegg har han vært ugrei mot andre hanhunder og blitt kastrert for dette. Min venninne er veterinær og har god greie på hund så det har ingenting med oppdragelsen å gjøre i hvertfall. Dette er nok en påminnelse om at hunder er hunder og at man aldri skal stole på en hund. Når det er sagt så har vi selv en fuglehund på 6 år som hele tiden har vært eksemplarisk mot våre to barn på 3 år og 7 mnd. Han elsker barna og skal helst ligge inntil dem på gulvet :-) Det er selvsagt litt mer slitsomt med hund og barn men samtidig så har de mye glede av hverandre også - og han er jo alltid med på tur! Vi løser det ved at vi har faste dager der hver av oss går tur (litt verre når man er alene med alle). Men heldigvis har vi hage så han får luftet seg når det trengs. Jeg ville aldri vært hunden foruten, og kommer helt sikkert til å skaffe en ny når han dør.
noLadyjustME Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har en border collie hannhund, som er kommet i trassalderen:-D (2 år) han krever veeeldig mye mosjon og hjernetrim, noe som var veldig slitsomt med det samme vi kom fra sykehuset..Men nå går det så bra at.Er glad for å komme meg ut, og utrolig glad for at han har tatt imot mini så bra!Han er som en storebror for lillegutt:) Vi er en liten familie, og ville aldri vert foruten Voffsen, selv om det kan være mye arbeid til tider..Hunden tror jo selv han er en liten person,,hehe..blir nok tyngre når permisjonen er over og mini og arbeid kommer foran..Alt til sin tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå