Gå til innhold

Noen andre som har problemer med astma under graviditeten?


Tonje W

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 29 februar og fikk mitt første (og eneste) astmaanfall i midten av november. Har i etterkant av dette slitt veldig med pusten. Er det noen som har gode råd? Går på medisiner og legene sier det ikke er mer de kan gjøre. Går også til homeopat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 23. februar. Har ikke hatt anfall, men har slitt med en del "piping/surkling" i brystet. Har brukt astmamedisin for å dempe plagene. Dette har hjulpet, men måtte slutte med de nå da de er ridempende. Hadde astma når jeg var lita, så har vell fått tilbake plagene under svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det har ikke legene sagt noe om til meg. Hvilke medisiner er det du har brukt? Vil det si at fødselen ikke kommer igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt litt med astma hele svangerskapet.

I uke 12 fikk jeg et heftig anfall hvor de ville legge meg inn på sykehus.

Har jo kjent det ekstra godt når lungene er blitt flatklemte nå på slutten, men på en annen side så er jeg vandt med å ha dårlige lunger så det å bli tungpustet pga at livmor presser på har liksom ikke gjort så mye.

Eneste jeg gjør er å ta de medisinene som lege har foreskrevet, tar det med ro, ikke går på besøk til folk som har dyr /er allergisk, og det var dette som utløste anfallet mitt).

det har gost greit nok, har vært litt bekymret for anfall under fødsel, men tror ikke det er så vanlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...