Gå til innhold

Sjiraff!

meg & to små vampyrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på noe. Du tar bachelor i off.styring ved HiO, ikke sant?

Er det slik at de fagene i årsstudium i økonomi og ledelse inngår da? Om de gjør vil jeg gjerne spørre deg om hvordan de er? Er de tunge å lese til? Vanskelige? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er disse årsstudiene som inngår i Off.styring

Årsstudium i politikk og forvaltning

Årsstudium i offentlig økonomistyring

Årsstudium i organisasjon og ledelse

Var inne og tittet på Org. og ledelse og eneste vi har hatt av de fagene er Samfunnsøkonomi (vårt er på 15 studiepoeng) og det er også det eneste faget jeg strøyk i... Men det skal da også sies at jeg ikke gjorde den helt store innsatsen heller, samt at vi hadde en ekstremt dårlig foreleser i makro (noe som igjen førte til at høgskolen ga oss halvannenuke ekstra undervisning før konteeksamen for å kompensere).

Men noen fagene er noenlunde tilsvarende det vi har hatt. Vi har hatt både regnskap og bedriftsøkonomi, bare at begge deler har vært rettet litt mer mot kommunal og statlig virksomhet med de mså forskjellene det utgjør. Begge de fagene har vært greie synes jeg.

Vi har også at noen juss fag men ikke de samme som du skal ha, organisasjonsfag har vi også hatt men ikke helt det samme. Alt bunner jo i grunn ut i hvorvidt du har interessen for det eller ikke. Jeg har hele veien jobbet ved siden av og har ikke gjot den helt store innsatsen. Men jeg har interessen og har kun B og C (med unntak av samf.øk) og er strålende fornøyd med det. Men litt egeninnsats utenom tiden før eksamen hadde det gått mye bedre vil jeg tro :o/

Skrevet

Ok, ikke helt det samme, men noen lignende fag altså. :)

Jeg er veldig intr i å få en mer konkret del i utdannelsen min og å lære noe nytt. Men vet ikke om jeg evt skulle tatt på deltid og satsa på at jeg fikk en jobb snart eller fulltid. Bor jo ikke i oslo heller.

Og har jo 4 års studier fra før:)

Er de tunge, fagene synes du? Og er du flink til å ting kjapt i utgangspunktet da eller er du avhengig av å lese jevnlig?

Skrevet

Økonomifagene kan være tunge om du ikke kan mye fra før. Regnskap er ikke så vanskelig men bed.øk er vanskelig. Vi hadde en grei forelser som ga oss masse gratis slik at det omtrent var umulig å ikke gjøre det bra på eksamen.

Ellers synes jeg verken juss eller org.fag er speseilt tungt. I juss går det jo mest på metode. Da du har lært deg metoden så går det stort sett greit.

Tror selv at jeg stort sett tar ting ganske fort.

Skrevet

Ja, om det blir deltid, har jeg da desverre ikke mulighet til å følge forelesninger... Hmm.

Jeg tror jeg er rimelig oppegående, men matte er ikke mitt sterkeste fag. Allikevel fikk jeg vel 4 for mange år siden, så da er vel ikke mitt svake sååå svakt kanskje. Samf.øk. har jeg jo vært borte i også...

Hm. Dumt å søke om jeg ikke klarer det faglige også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...