Gå til innhold

Inspirert ja....Hvem har treåringer som bruker smokk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har!! Og han blir 4 i juni..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble akkurat 3 år - og har smokk når han skal sove. Spytter den ut når han har sovnet :-)

Skrevet

Jeg har ingen nå, men eldste brukte smokk til hun var 3,5 år...mener jeg å huske.

Skrevet

Blir 3 om en mnd og bruker den om natten og kommer nok til aa gjoere det fremdeles da :)

Pluss av og til i barnehagen, han sliter litt der saa der faa personalet bestemme de dagene han ikke har det helt OK.

Skrevet

Gutten min var 3år og 2mnd når han kasta den i søpla. Han blir 4år i mars.

Søskenbarnet hans har den enda og ho blir 4,5år snart. Ho sov over her og gløynte sutten sin i alt som skjedde når ho og sønnen min hadde lagt seg, så eg tok den i lomma og pakka dei ned under dyna. Ho spurte etter sutten men eg sa at den låg i senga ein plass for eg hadde ikkje sett den. Ho fant den jo ikkje for eg hadde den i lomma. Og ho sov heile natta i uten sutten og var tom våken ein gong på natta og sovna att uten problem.

Problemet kom når ho skulle heim for ho trengte vist sutten enda. Så ho har sutt sjav om dei da kunne ha fortsatt med å sei at den har du mista/rota bort hos søskenbarnet ditt. Eg sa at det kom til å bli eit kjempe mas dei første dagane men at det ville gje seg etter det.

Trur heller ho blei litt fornerma på meg for det eg gjorde. Ho har sagt til ungen at det er siste sutten ho får, men for meg så virkar det som at ho ventar på at datera skal komma og sei "her er sutten mamma nå trenger eg den ikkje lengere"

Eg tar den ut så fort eg ser at ho har den i munnen, og det veit ho så når ho ser meg så kjem ho bort til meg og gjer meg sutten sin. hehe

Skrevet

Snuppa slutta ikke med nattsmokken før hun var 3 år og 2 mnd.

Skrevet

Eldsta brukte smokk til soving og på bilturer fram til hun var 3 1/2. Da gjennomførte vi en vellykket avvenning i forbindelse med barnehageoppstart etter sommerferien. Personlig skulle jeg helst hatt henne avvent tidligere, men hun ble storesøster da hun var 2 år og 9mnd, og det var nok litt godt for henne å være litajente og ha smokkens trygghet littegrann lenger enn mamma hadde planlagt. Men hun hadde jo brukt smokk bare til soving/biltur fra hun var 1 1/2, dagbruk av smokk er jeg ikke særlig fan av når de når en viss alder.

Skrevet

på 3 årsdagen sendte jenta mi alle smokkene til kaptein sabeltann! det gikk kjempefint. har ikke spurt etter dem en gang etterpå!!

Skrevet

Jeg har ei på 4 1/2 år, eldste jenta ga seg noen mnd før hun fylte 5 år. Bryr meg et visst sted hva andre syns og mener om det! De har ikke tatt skade av det!

Skrevet

moa bruker den om natta og i bilen. skal plante dem til sommeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...