Gå til innhold

_Når legger dere baby på 4 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

vet det er veldig individuelt, men jeg er veldig usikker i hva som er det beste. kl 19 el ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mellom 19 og 20..avhenger av når han våkner fra siste dupp

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Gutten min på 4,5 mnd sover ca 12 timer i løpet av ei natt. som regel er han oppe og spiser en gang, noen ganger to.

når han sovner rundt kl 19 våkner han som regel kl 0700 og er klar for en ny dag. derfor prøver jeg å holde ham oppe til 20 - 21 tiden, slik at jeg kan sove litt lengere om morgenen.

Skrevet

Jeg har ikke troen på dette med å vekke de og holde de våken så jeg har latt jenten min sove når hun vil (en periode nektet hun å sove før 00.30) og stå opp når hun vil. De er jo babyer. For noen uker siden fant hun ut at hun skulle begynne å stå opp 09.00 og legge seg igjen 20.30 så hun fant døgnrytmen sin helt selv =)

HS sa at man ikke burde ha så strenge rutiner på sove og våkentid, men ha gode rutiner på morgen og kveldsstell og sovingen på dagen

Skrevet

Noen må faktisk lage rutiner for babyen sin. Hvis jenta mi får gjøre som hun vil sover hun kun 20 min i gangen hele døgnet og det sier seg jo selv at det er ganske slitsomt:)

Skrevet

min sov 2x20 min på dagen og likevel holdt hun seg våken til 00.30. Jeg overlevde og nå har vi det ganske så bra. HUn sover fremdeles lite på dagen

Skrevet

Jeg har lagt jenta mi klokken åtte hver kveld siden hun var 1 mnd, og det har funket utrolig bra. Hun sover kun i senga på rommet når det er natta, så når hun kommer i senga så skjønner hun at nå er det natt... Hun våkner som regel ett par ganger i løpet av natta for å spise litt, men noen ganger sover hun rundt, altså til klokken syv.

PS: hun er nå snart 4 mnd...

Skrevet

Har en på snart 5mnd. Har siden han var 4mnd lagt han ned i 20.30-21tiden. Sover til 2-3tiden og vill ha mat, sover til 7tiden og legger han igjen staks etterpå og sover til 9tiden :-)

Skrevet

Lille persille blir som oftest trøtt i halv 7-tiden. Legger mellom 19 og 20. Sover til 1-2 og igjen til 5-6.

Skrevet

Tassen her legger seg mellom 18-18.30, får litt mat før jeg går å legger meg, gjerne i 22-23 tida, og sover da gjennom natten, til 7-8..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...